|
|
کدخبر: ۱۶۱۵۶۶

محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض امروز با پایان مآموریت سه ساله خود در عربستان به ایران باز می گردد و حسین صادقی، سفیر جدید ایران در عربستان در هفته های آینده عازم ریاض خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض امروز با پایان ماموریت سه ساله خود در عربستان به ایران باز می گردد.

حسین صادقی، سفیر جدید ایران در عربستان و جایگزین رسولی محلاتی خواهد بود که در هفته های آینده عازم ریاض خواهد شد.

صادقی اکنون در معاونت سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول فعالیت است.

بر اساس این گزارش روابط ایران و عربستان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و پیشرفت ایران در مذاکرات هسته ای با غرب و به ویژه امضای توافقنامه ژنو دستخوش نوساناتی شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سفرهای منطقه ای خود به کشورهای خلیج فارس برنامه سفری به عربستان سعودی داشت که این سفر لغو شد و وزارت امور خارجه کشورمان دلیل عدم انجام سفر را آماده نبودن عربستان سعودی اعلام کرد.

از آن پس رسانه های عربی همواره از رایزنی های ایران و عربستان برای سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه کشورمان به ریاض خبر داده اند که تا کنون به وقوع نپیوسته است. اخباری نیز مبنی بر سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

در روزهای اخیز روزنامه السفیر لبنان مجددا اخباری مبنی بر رایزنی های صورت گرفته و احتمال سفر ظریف را مطرح کرد که به گفته منابع ایرانی فعلا چنین سفری در دستور کار وزیر امور خارجه نیست و برنامه ریزی برای ان صورت نگرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان همواره اعلام کرده است که کشورهای منطقه در اولویت رابطه با ایران قرار دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار