|
|
کدخبر: ۱۶۱۶۱۰

رحیم پور ازغدی در جمع خبرنگاران:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیداری اسلامی ادامه خواهد داشت، گفت: حقوق ملت بحرین باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، حسن رحیم پور ازغذی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تجلیل از شخصیت عیسی قاسم(مسیح بحرین) که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد در جمع خبرنگاران به نهضت های بیداری اسلامی که در جهان صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: دلیل آنکه امروز در این مراسم گرد هم آمدیم آن است که همه ملت های مسلمان اعم از شیعه و سنی به حق خود برسند و خواسته ملت ایران همان خواسته ملت هاست.

وی با بیان اینکه باید در ملت های عربی هر نفر یک حق رأی داشته باشد، خاطر نشان کرد: بر اساس چارچوب های اسلام هر فردی بتواند برای سرنوشت ملت خود تصمیم بگیرد و قوانین عمومی طبق مکتب همان کشور و در مسائل شخصی اقلیت ها به قانون خود عمل کنند که این امر در چارچوب اسلام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رژیم غاصب دیکتاتور در عربستان که با اسرائیل متحد هستند و جهل و جریان های تکفیری مخالفان جدی این خواسته بر حق ملت های مسلمان هستند، تصریح کرد: ملت های مسلمان به جای اختلاف افکنی باید با یکدیگر با هم متحد باشند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: متأسفانه شاهد بودیم که رژیم های استکباری قصد داشتند مبارزات بیداری اسلامی مردم را به جنگ های داخلی تبدیل کنند اما بهار عربی به زمستان و خزان عربی تبدیل شد اما شاهدیم که بیداری اسلامی ادامه دارد و عملی نمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه حق ملت بحرین باید بازگردانده شود، خاطر نشان کرد: رهبران بحرین که به آنها اتهامات خلاف واقع شده است، سبب اختلاف افکنی مذهبی نیستند و از امثال آنان می توان به شیخ عیسی قاسم اشاره کرد که صد هزار نفر از ملت بحرین پشت سر وی هستند، بنابراین باید گفت که مسئله بحرین ارتباطی به اختلاف افکنی مذهبی و ایران ندارد و باید حقوق آنان حفظ شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار