|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۲۹

بروجردی در دیدار هیئت پارلمانی سوئیس:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با نگاه به بحران های منطقه ای و خاورمیانه ردپای آمریکا و متحدانش در شکل گیری آن ها به روشنی به دیده می شود.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار " لوتسی اشتام " رئیس هیئت پارلمانی مجلس شورای ملی سوئیس با اشاره به مناسبات خوب ایران و سوئیس، بر لزوم گسترش ارتباطات دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در روابط دو کشور می تواند در ارتقای سطح مناسبات فی ما بین مؤثر باشد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند گسترش همکاری ها و ارتباطات خوب دو کشور با توجه به سیاست های مستقل سوئیس و عدم عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا حمایت می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع منطقه به ویژه اوضاع افغانستان و عراق، گفت: با نگاه به بحران های منطقه ای و خاورمیانه ردپای آمریکا و متحدانش در شکل گیری آن ها به روشنی به چشم می خورد.

بروجردی با انتقاد از قطعنامه اخیر پارلمان اروپا آن را دخالتی آشکار در امور داخلی ایران دانست و محکوم کرد.

وی در پایان این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با دیگر کشورها در چارچوب اصل احترام متقابل، منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی کشورها استقبال می کند.

همچنین " لوتسی اشتام " رئیس هیئت پارلمانی مجلس شورای ملی سوئیس نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات و مسؤلان کشورمان، گفت: بر خلاف تبلیغات سوء برخی رسانه ها در غرب، ایران کشوری آرام و با تمدن و فرهنگ غنی و مردمانی مهربان و سختکوش است.

وی بر این اساس خواستار گسترش ارتباطات و رفت و آمدها میان مسؤلان پارلمانی و مردم دو کشور شد.

این عضو مجلس شورای ملی سوئیس با نادرست خواندن تحریم ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران، گفت: سیاست اعمال تحریم ها بر ضد ایران سیاستی نادرست و مغایر با مشی میانه روی در سیاست خارجی سوئیس است.

" لوتسی اشتام " در بخش دیگری از سخنانش با مفید و سازنده دانستن سفر هیئت پارلمانی سوئیس به کشورمان، تصریح کرد: در این سفر واقعیات جامعه ایران و مغرضانه بودن تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه پیرامون وضعیت زنان آشکار شد.

وی در پایان نسبت به افزایش سطح مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار