|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۵۶

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون نحوه بهره برداری از بسترهای تالاب ها و تعیین حقابه تصویب شد و در کل چهار بند از ۲۷ بند طرح مدیریت یکپارچه محیط زیست به تأیید کمیسیون رسید.

محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور در کمیسیون کشاورزی و نیز بررسی لایحه تسخیر پروتکل حفاظت از دریای خزر درباره آلودگی های ناشی از منابع و فعالیت های مستقر در خشکی گفت: چندین مورد از طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور به تصویب رسید.

وی با اشاره به تهیه طرح مدیریت یکپارچه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست که به تصویب کمیسیون کشاورزی رسیده است، گفت: در این طرح، نحوه بهره برداری از بسترهای تالاب ها و تعیین حقابه تعیین شده است؛ این طرح ۲۷ بند دارد که ۴ بند آن به تأیید کمیسیون رسید.

توکلی در بخش دیگری از این گفت وگو به برگزاری دومین جلسه کمیته بررسی اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: از دستگاه های مختلف در بخش کشاروزی و خاک در مورد افزایش تولید و کاهش واردات و امنیت غذایی برنامه خواسته ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: درصددیم تعاملی میان بخش های آب و کشاورزی ایجاد شده تا راندمان برنامه ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به خلاء های قانونی در این حوزه گفت: امیدواریم با همکاری مشترک در این زمینه و آینده کشور از نظر تولید کشاورزی به نتیجه خوبی برسیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار