|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۹۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران به هیچ وجه نیاز به سلاح های کشتار جمعی و هسته ای ندارد، زیرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که با سلاح های متعارف جدید و بومی خود قادر به دفع هرگونه تجاوز علیه کشور هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران که به مناسبت ۲۹ فروردین ماه برگزار شد، اظهار داشت: این دیدار در راستای اجرای سیاست ها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم ارتباط نیروهای مسلح با همتایان خود از سایر کشورهای دوست برگزار شده است.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش تلاش می کند تا روابط نظامی شایسته ای را با ارتش کشورهای دوست برقرار کند و سعی دارد تا با برگزاری نشست های دوستانه و همکاری نزدیک در مسیر ارتقای روابط فیمابین و توسعه صلح و امنیت در منطقه و جهان گام بردارد.

پوردستان ادامه داد: در سالی که گذشت جهان همچنان شاهد رویدادهای مهمی بود، برخی از این حوادثو رخدادها در جهت رشد علمی، افزایش دانش بشریت و توسعه تحقیقات و بهره گیری از نعمات الهی در جهت کاهش آلام بشریت بود، اما متاسفانه ما کماکان شاهد افزایش قابل ملاحظه تعداد انسان هایی هستیم که خانه، کاشانه و عزیزان خود را از دست داده و آواره شده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: متاسفانه مسلمانان از میانمار گرفته تا افغانستان و از عراق تا سوریه، لبنان، فلسطین اشغالی و افریقای مرکزی و تا شرق اروپا تحت ظلم و ستم هستند، ولی جامعه جهانی هیچگونه اقدامی در جهت رفع ظلم و ستمی که به آنان می شود، انجام نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که بیش از هر نکته دیگری در این عرصه برجسته و شاخص است، حضور ملت های آزاده جهان جهت تعیین سرنوشت خود و تأثیر آن بر معادلات منطقه ای و جهانی است. به نظر می رسد تلاش جهانیان برای دستیابی به هرآنچه که شایسته کرامات والای انسانی ادامه دارد و انسان ها به این نتیجه رسیده اند که باید هر آنچه که مانع رشد و پویایی ارزش های والای انسانیت است را پشت سر بگذارند.

پوردستان گفت: ما بر این باوریم که راهبردهای نادرست کنونی برخی کشورهای به ظاهر متمدن نه تنها کمکی به برقراری صلح و ثبات جهانی و منطقه ای نمی کند، بلکه هر روز شاهد شعله ور شدن آتشی جدید و یا گسترش روز افزون آن هستیم. مقامات ایران بارها اعلام کرده آند که با تمام مساعی و ظرفیت های خود حاضرند و همکاری سازنده و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با سایر کشورها که قصد خیر داشته و مایل به حل ریشه ای مناقشات باشند، پرداخته و در مسیر تحکیم و تثبیت صلح و دوستی واقعی در منطقه و جهان تلاش کنند.

وی افزود: ملت ایران بارها با اتکا به باورهای دینی و اعتقادی نشأت گرفته از آموزه های دین، نجات بخش ایران و بر اساس فتوای مرجع عالیقدر و رهبر فرزانه ایران اسلامی اعلام کرده که با استفاده از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی مخالف بوده و بکارگیری آنها را نه تنها برای ایران بلکه برای تمامی کشورهای جهان حرام و مغایر با اصول شرافت انسانی می داند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت ملی ایران علاوه بر اتکا به نیروهای مسلح به قدرت نرم یعنی فرهنگ کهن و غنی ایران اسلامی و تکیه بر دانش و فناوری برگرفته از تلاش دانشمندان و نخبگان کشور استوار است و به هیچ وجه نیاز به سلاح های کشتار جمعی و هسته ای ندارد، زیرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که با سلاح های متعارف جدید و بومی خود قادر به دفع هرگونه تجاوز علیه کشور هستند.

پوردستان ادامه داد: اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران که از دارو و مایحتاج عمومی گرفته تا قطعات و فناوری های نوین را شامل می شود، اقدامی ناجوانمردانه و بدور از اصول اسلامی و دموکراتیک است. استقبال جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات و توافق نامه های هسته ای از موضع قدرت، عزت و در زمانی صورت گرفت که ایران به چرخه فناوری صلح آمیز هسته ای دست یافته و صرفا جهت شفاف سازی و همکاری با جامعه اسلامی با کشورهای ۱ + ۵ وارد مذاکره شده است.

وی تاکید کرد: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافق نامه هسته ای ژنو اولا در راستای وفای به عهد به عنوان یک وظیفه دینی، ملی و انسانی و ثانیا در راستای اثبات پایمردی و باور خود به ایده جهان عاری از خشونت و سلاح هسته ای است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بدیهی است پایبندی و توافق نامه ژنو یک امر دوسویه بوده و چنانچه طرف مقابل خلف وعده کند، جمهوری اسلامی ایران نیز ضرورتی بر ادامه همکاری ها احساس نخواهد کرد و در کوتاهترین زمان به ظرفیت های مناسب هسته ای دست خواهد یافت.

پوردستان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همه ما می دانیم که دولت آمریکا تحت فشارهای لابی صهیونیستی و برخی از رژیم های غیر دموکراتیک اراده و اختیار کافی به منظور پیشرفت در روند مذاکرات هسته ای را نداشته و درصدد است تا با بهانه تراشی و زیاده طلبی روند مذاکرات را به مسیرهای بن بست هدایت کند.

وی ادامه داد: همچنین مخالفین منطقه ای روند مذاکرات ایران و کشورهای ۱ + ۵ به این موضوع واقفند که با عادی شدن روابط بین ایران و غرب از نقش کاذب آنها در منطقه کاسته خواهد شد به همین جهت در راستای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت مذاکرات هستیم، برنامه ریزی کرده و گام برمی دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت های سلطه جو و اقمار آنها با صرف هزینه های گزاف، جریان های تروریستی، تکفیری، سلفی و وابسته به القاعده را در بین کشورهای اسلامی سازمان دهی و پشتیبانی می کنند تا از طریق گسترش خشونت، ترور، ناامنی و افراط گرایی دینی کشورها و ملت های مسلمان منطقه را دچار بحران های داخلی و درگیری های قومی و نژادی کرده و به ارائه چهره ای خشن و قرون وسطایی از اسلام در جهان مبادرت کنند.

پوردستان خاطرنشان کرد: امروزه هیچ دولت و ملتی به تنهایی قادر به تامین امنیت خود در جهانیان نیست و امنیت کشورها در پرتو همکاری های گروهی، منطقه ای و جهانی تامین می شود.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در راستای راهبردهای کلان نظام مقدس مان جهت گسترش امنیت، ثبات و کاهش آلام و مصائب ملت های جهان با نیروهای مسلح کشورهای دوست همکاری و مناسبات دو یا چند جانبه برقرار کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار