|
|
کدخبر: ۱۶۲۰۰۸

انصاری در گفتگو با مهر:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به سفر هیأت هایی از بانک مرکزی، راه آهن و کشتیرانی به هند گفت: اجرای پروژه های مورد توافق می تواند چندین میلیون دلار برای ایران سود رسانی داشته باشد.

غلامرضا انصاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیأت هایی از بانک مرکزی، راه آهن و کشتیرانی به تازگی به هند سفر کرده و مذاکرات خوبی داشته اند، بیان کرد: برخی از مذاکرات تا مرحله قرارداد نیز پیش رفته است و اکنون طرف هندی در انتظار طرف ایرانی برای امضای قرارداد است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها می تواند چندین میلیون دلار برای ایران سود رسانی داشته باشد، بیان کرد: طرف هندی اعلام امادگی کرده است که در بندر چابهار برای توسعه بندر آمادگی ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری را دارد.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: همچنین طرف هندی برای پوشش مالی بالای ۱/۵ میلیارد دلار برای خط راه آهن چابهار به زاهدان اعلام آمادگی کرده است که در این باره نیز قرار است طرف ایرانی اعلام کند که به دنبال وصل چابهار به زاهدان است.

سفیر کشورمان تصریح کرد: طرف هندی اعلام کرده که درباره پروژه هایی که از سوی ایران در زمینه راه آهن و حمل و نقل معرفی شود آمادگی پوشش مالی دارد.

انصاری همچنین درباره توافق های صورت گرفته با بانک مرکزی نیز گفت: ظرف هندی آماده است خریدهای دارو و کشاورزی ایران در هرجای دنیا را پوشش دهد. بر این اساس هند اعلام کرده که ایران می تواند از طریق منافع مالی خود در هند از هر کشور ثالثی در دنیا خرید کند.

وی ادامه داد: هند همچنین آمادگی خود را برای عرضه کالا از طریق «ری اکسپورت» از طرف این کشور به ایران اعلام کرده است.

انصاری گفت: به زودی هیأت هایی از راه آهن و بانک مرکزی برای پیگیری این توافق ها به هند سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور هند زمان انتخابات است، اظهار داشت: رفت و آمد در سطح وزرا و سطوح بالا به بعد از اعلام نتایج انتخابات در این کشور موکول خواهد شد و اکنون در هند اغلب مقامات درگیر برگزاری انتخابات هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار