|
|
کدخبر: ۱۶۲۱۷۷

شریعتمداری در پاسخ به فارس:

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده، برآورد دولت این است که یک دهک انصراف دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه گردهمایی معاونان برنامه ریزی فرمانداری ها و استانداری های سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا یک دهک از دریافت یارانه انصراف می دهند، اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده برآورد دولت این بوده که یک دهک انصراف دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره میزان انصراف ها و تعداد ثبت نام کنندگان نیز تصریح کرد: تا ساعت ۱۲ شب گذشته امکان ثبت نام و یا انصراف وجود دارد و آمار همچنان تغییر می کند از این رو بنده نمی توانم عدد یا رقمی را اعلام کنم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره افزایش قیمت های انرژی نیز یادآور شد: افزایش قیمت های کرایه خودروها با هماهنگی وزارت کشور و سایر دستگاه های ذیربط است؛ متناسب با افزایش نرخ حامل های انرژی بعد از اعلام شوراهای شهر و تکمیل فرمانداران و اعلام نرخ از سوی مراجع ذیصلاح قیمت های جدید در سطح درون شهری و برون شهری می تواند اعمال شود.

شریعتمداری اضافه کرد: تا اجرای فاز دوم هدفمندی باید قیمت ها ثابت مانده و تغییر جدی نکند تا از مرحله دوم عبور کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا همه کسانی که ثبت نام کرده اند یارانه دریافت می کنند، افزود: ثبت نام کنندگان یک مرحله را طی کرده اند تا وقتی که مورد شناسایی قرار گیرند به عنوان افراد نیازمند محسوب می شوند و یارانه دریافت می کنند.

رئیس ستاد هدفمندی یارانه ها در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد برخی حذف شوند، گفت: افرادی که اعلام نیاز کرده اند دولت به آنها اعتماد می کند و یارانه می گیرند مگر که در طی دوره زمانی در موارد اندک خلاف آن ثابت شود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا همه ثبت نام کنندگان در اردیبهشت ماه یارانه می گیرند، تصریح کرد: بله یارانه دریافت خواهند کرد.

شریعتمداری همچنین درباره تک نرخی یا دو نرخی شدن بنزین نیز یادآور شد: هنوز تصمیم دولت در این زمینه اعلام نشده و امکان دارد تا انتهای هفته مشخص شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از چه زمانی شروع می شود، یادآور شد: مرحله دوم از چند ماه قبل آغاز شده است و افزایش قیمت ها در برخی حامل های انرژی مثل برق و گاز پیش از سال جدید اعمال شده بود؛ فقط ۳ قلم کالا یعنی بنزین، گازوئیل و CNG باقی مانده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار