|
|
کدخبر: ۱۶۲۲۱۵

فرمانده سپاه در پاسخ به مهر:

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به طرح امنیت مردمی معروف به طرح شهید شوشتری سپاه برای برقراری امنیت در کشور به ویژه در شمال غرب و جنوب شرق، گفت: با این طرح برقراری امنیت در مرزها به نیروهای مردمی سپرده شده است و موفقیت های خوبی با اجرای این طرح به دست آوردیم و دیگر شاهد فعالیت های تروریستی در عمق این مناطق نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز تصویب اساسنامه سپاه در شورای انقلاب و تاسیس رسمی این نهاد در دوم اردیبهشت ماه نشست خبری برگزار کرد و به سئوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اقدامات سپاه برای برقراری امنیت در کشور و به ویژه در شمال غرب و جنوب شرق چه بوده است و به چه میزان طرح امنیت پایدار یا امنیت مردمی معروف به طرح شهید شوشتری محقق شده است، گفت: شمال غرب کشور و جنوب شرق به دلیل جغرافیای خاصی که دارد منطقه خاص امنیتی است و مورد توجه دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: سپاه برای تامین امنیت بر روی این دو منطقه متمرکز شده است و نیروی زمینی سپاه در این عرصه ایفای نقش می کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سیاست راهبردهای جدید سپاه برای تامین امنیت در این مناطق مرزی، گفت: استفاده از نیروهای بومی و مردمی برای امنیت در این منطقه به کار گرفته شده و به نوعی تامین امنیت را به نیروهای مردمی واگذار کرده ایم.

جعفری با بیان اینکه نوع و نحوه واگذاری تامین امنیت به مردم در مناطق مختلف متفاوت است، گفت: مثلا در جنوب شرق و در سیستان به دلیل آنکه ساختار قبیله ای حاکم است واگذاری امنیت را به سران طوایف داده ایم و نیروهای مردمی را سازماندهی کردیم تا امنیت منطقه به دست خودشان برقرار شود.

وی با بیان اینکه این طرح جدید ۴-۵ سال است که توسط سپاه استفاده می شود، گفت: موفقیت های خوبی در این طرح به دست آوردیم و دیگر شاهد ناامنی ها در عمق کشور نیستیم.

نجفی همچنین با اشاره به حادثه اخیر در مرز سراوان که منجر به گروگانگیری ۵ مرزبان ایرانی شد، افزود: آن مناطق صفر مرزی را از برادران ناجا تحویل گرفته ایم و نیروهای سپاه مشغول کارهای مهندسی در آن منطقه هستند تا دیگر شاهد این حوادثتلخ نباشیم.

فرمانده سپاه همچنین با بیان اینکه سپاه از حرکت مقاومت مردمی در سوریه با افتخار حمایت می کند، تصریح کرد: به دلیل حضور گسترده نیروهای مردمی سوریه برای مقابله با تروریست ها، نیازی به حضور نظامی دیگر کشورها نیست اما سپاه وظیفه خود می داند که حمایت های معنوی، تجربی و دانشی خود را از مقاومت مردمی سوریه انجام دهد.

وی افزود: با حمایت های آموزشی و نرم افزاری که سپاه در سوریه انجام داده است شاهد هستیم که ارتش نیروهای مردمی پیشروی چشمگیری داشته اند و بعد از سه سال جنگ، عملکرد ارتش مردمی روشن است و پیروزی جبهه حق با غلبه نیروهای مردمی دارد شکل می گیرد.

در حال به روز رسانی…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار