|
|
کدخبر: ۱۶۲۲۶۰

کمالوندی در دانشگاه علامه؛

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: در گذشته به لحاظ حقوقی اشتباه می کردند که می گفتند باید حق غنی سازی برای مذاکره از سوی طرف مقابل به رسمیت شناخته شود. اصولا ما این حق را در اختیار داریم و نباید بپذیریم که آنها چیزی بنویسند که حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران در برنامه اقدام مشترک گفت: بخشی از حقوق مثل حق حیات واگذارکردنی نیست و سلب شدنی هم نیست.

وی افزود: وقتی عضوNPTمی شوید، خودبخود حق بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارید. اینکه در مذاکرات بر این موضوع تاکید شود که باید این حق به رسمیت شناخته شود، کار اشتباهی است.

کمالوندی با اشاره به اینکه در گذشته هم به لحاظ حقوقی اشتباه می کردند که این موضوع را مطرح می کردند که باید حق غنی سازی به رسمیت شناخته شود تا مذاکره کنیم، اظهار داشت: ما اصولا نباید می پذیرفتیم که آنها چنین موضوعی را در برنامه اقدام مشترک ذکر کنند و حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسند. آنها چه جایگاهی دارند که بخواهند این حق را برای ما به رسمیت بشناسند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: وقتی گفته می شود که ۲۰ درصد تبدیل به ۵ درصد شود یعنی این حق به رسمیت شناخته شده است. البته آنها اگر بتوانند این حق را از ما می گیرند و می خواهند تمام پیچ و مهره های برنامه هسته ای ایران را باز کنند، اما وقتی نمی توانند یک موضعی را می گیرند.

این خبر در حال به روز رسانی است…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار