|
|
کدخبر: ۱۶۲۵۴۶

شش تن از نمایندگان مجلس شورای ملی سوئیس که در کشورمان به سر می برند، امروز با منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس شش تن از نمایندگان مجلس شورای ملی سوئیس به ریاست «لوتسی اشتام» که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند پیش از ظهر امروز دوشنبه اول اردیبهشت با منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس دیدار و گفت وگو کردند.

منصوری در ابتدای این دیدار با اشاره پیشینه خوب روابط ایران و سوئیس و لزوم استقلال رأی دو کشور در مناسبات دوجانبه گفت: هم اندیشی و رایزنی مستمر مقامات پارلمانی دو کشور ابزاری مناسب جهت تسهیل روابط دو کشور، رفع موانع همکاری های دولت ها و افزایش درک متقابل ملت هاست.

منصوری افزود: در همین راستا گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس آمادگی همکاری با پارلمان سوئیس جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور را دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در منطقه و پیشرفت های چشمگیر ملی و صنعتی ایران در سال های اخیر گفت: با توجه به امکانات صنعتی قابل توجه سوئیس و پیشرفت های قابل توجه ایران در بخش های مختلف علمی، فناوری و صنعتی بسترهای لازم برای ارتقاء روابط دو کشور وجود دارد که باید مساعی مشترک از این ظرفیت ها برای گسترش روابط فیمابین استفاده کرد.

منصوری در ادامه ضمن اشاره به مذاکرات ایران با قدرت های جهانی حول مسئله هسته ای کشورمان گفت: در هیچ قسمتی از سیاست های دفاعی ایران استفاده از سلاح های کشتار جمعی تعریف نشده است و با توجه به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص تحریم اینگونه سلاح ها، از نظر دینی نیز تولید و استفاده از این سلاح در جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد.

منصوری در پایان ضمن بیان توضیحاتی پیرامون روند تولید، تصویب و تدوین قوانین در ایران، تبادل نظر نمایندگان مجالس دو کشور در زمینه قانونگذاری را در تصویب قوانین مناسب با ارزش و سازنده خواند.

لوتسی اشتام رئیس هیأت پارلمانی سوئیس نیز در این دیدار گفت: ایران کشور بزرگی است که در آینده منطقه نقش موثر و غیرقابل انکاری دارد.

وی افزود: سوئیس همیشه مستقل از پارلمان اروپا و سایر کشورها در مورد مسائل داخلی خود تصمیم گیری می نماید و در سیاست خارجی خود نیز به اصل احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها احترام می گذارد.

لوتسی اشتام بر همین اساس گفت: سوئیس مخالف اعمال تحریم علیه همه کشورها از جمله ایران به بهانه هایی مثل حقوق بشر بوده و معتقد است معیارهای هر کشور در این مورد متفاوت از کشورهای دیگر هستند.

در این جلسه عیسی امامی، بشیری، شکرخدا موسوی و عزیزی فارسانی هم حضور داشتند که جداگانه در خصوص مسائل سیاسی و پارلمانی با هیأت سوئیسی به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار