|
|
کدخبر: ۱۶۲۸۱۵

پس از حذف ماده ۳ بر یک طرح

نمایندگان مجلس با حذف ماده ۳ از طرح اصلاحیه قانون سازمان بازرسی کل کشور، مقرر کردند که سازمان بازرسی نمی تواند رأسا از افراد بازنشسته استفاده کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه پارلمان) رسیدگی به طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۸۷ را ادامه دادند و ماده ۳ این طرح را پس از بحثو بررسی با اخطار عباس قائید رحمت نماینده دورود و ازنا حذف کردند.

قائد رحمت این ماده را مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی دانست که در نهایت ابوترابی فرد ضمن تأیید این اخطار، آن را به رأی وکلای ملت گذاشت و نمایندگان نیز با ۱۴۵ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه، با این اخطار موافقت کردند و بدین ترتیب ابوترابی فرد این ماده را حذف کرد.

در ماده ۳ طرح دائمی شدن قانون اصلاحیه قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور آمده بود: به بازرسان سازمان که دارای رتبه قضایی نمی باشند به پیشنهاد رئیس سازمان و موافقت رئیس قوه قضائیه و با توجه به وظایف محوله حداکثر تا معادل فو العاده قضایی گروه ۵ آئین نامه پرداخت فوق العاده مخصوص قضایی مصوب ۱۳۵۱ و اصلاحات بعدی آن به عنوان فوق العاده شغل قابل پرداخت است.

همچنین در تبصره دیگری این ماده تصریح شده بود: سازمان بازرسی می تواند رأسا از افراد بازنشسته با حداقل مدرک کارشناسی و واجد صلاحیت در امور تخصصی استفاده کند. به کارگیری افراد مذکور در این تبصره از مقررات عمومی استخدامی مستثنی بوده و حق الزحمه آنان از محل اعتبارات مصوب سالانه سازمان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار