|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۲۷

حسینی در نطق میان دستور:

نماینده مردم میانه دولت تدبیر و امید را دعوت به صرفنظر کردن از محبوبیت طلبی در موضوع هدفمندسازی یارانه ها کرد و گفت: با کاستن از میزان یارانه بخش انرژی ظرفیت بالایی در کشور ایجاد کرد و حتی از درآمد نفت نیز بی نیاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، بهلول حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی امروز(سه شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نهاد نقش مهمی در حفظ امنیت و آسایش مردم و سرکوب متجاوزان داشته و شهدای عالی قدری تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه میانه بزرگترین شهر آذربایجان غربی است و با تفاوت دمای ۳۵ درجه شرایط خاص آب و هوایی در نقاط مختلف خود دارد گفت: در دولت سازندگی احداث آزادراه شروع شد و در دولت قبلی به پایان رسید که تنها ۵۰ کیلومتر تا شهر فاصله دارد که موجب مشکلات فراوان برای مردم شده است.

حسینی انتظار خود از دولت را چهار بانده کردن جاده سرچم بستان آباد خواند و گفت: تعهدات دولت قبلی برای دولت فعلی قابل چشم پوشی نیست.

وی ادامه داد: این خسارت را دولت سازندگی برای مردم میانه ایجاد کرده و بهترین دولتی که می تواند آن را اجرا کند همین دولت اعتدال است.

نماینده مردم میانه در مجلس با یادآوری اینکه تاخیر در اجرای هدفمندی یارانه ها خسارات بسیاری برای کشور به بار آورد گفت: البته الان به هدف اصلی نزدیک شده ایم اما لازم است همه دلسوزان بدانند که هنوز هم ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش انرژی یارانه پرداخت می شود.

حسینی در مورد مذاکرات هسته ای نیز اظهار کرد: این مذاکرات سبب کنار زدن پرده تزویر از چهره استکبار شد و این نکته را ثابت کرد که ما در حرف و عمل یکی هستیم.

وی اثبات ذلت دولت آمریکا در برابر صهیونیست ها را از دیگر نتایج مذاکرات نامید و با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشور درک صحیحی از انقلاب اسلامی ندارد و دچار روزمرگی شده است گفت: آنها پیشنهادهای خوبی در حوزه دیپلماسی به مقام معظم رهبری ارائه نمی دهد.

نماینده مردم میانه در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به اصل پانزدهم قانون اساسی در استفاده از ظرفیت زبان های قومی و محلی گفت: ممکن است در اثر غفلت از این اصل زبان های خاصی در کشور از میان بروند.

وی زبان ترکی را از جهت فصاحت و جامعیت در رتبه دوم پس از زبان عربی عنوان کرد و تصریح کرد: اگرچه فارسی دارای گنجینه های فراوانی است اما شاید با زبان های ترکی با نگاه تنگ نظرانه برخورد شود و بهانه به دست دشمنانی که از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کنند بیفتد.

حسینی در پایان از رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی تقاضا کرد اقدام لازم را در این خصوص مبذول کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار