|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۲۹

به دلیل مغایرت با قانون بودجه سال جاری /

خبرگزاری تسنیم: طرح استفساریه ای درباره استفاده ایثارگران از خدمات بیمه درمانی دستگاه های اجرایی به دلیل اینکه قانون بودجه سال جاری را تغییر می داد از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان دو فوریت طرح استفساریه بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.
این طرح استفساریه به امضای ۱۸ نماینده مجلس رسیده و تأکید دارد که ایثارگران دستگاه های اجرایی مجاز به استفاده از خدمات بیمه درمانی دستگاه های اجرایی خود هستند.
براساس بند ج تبصره ۱۶ قنون بودجه سال ۱۳۹۳ دولت مکلف شده بود ۱۰۰ درصد هزینه های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاه های اجرایی و افراد تحت تکفل آن ها اعم از خدمات درمان و بیمه تکمیلی را توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند.
همچنین براساس این بند، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور مکلف شده بود اعتبار مورد نیاز را از سرجمع دستگاه های اجرایی و صندوق های بازنشستگی کسر و به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهد.
به گزارش تسنیم، در این جلسه مجتبی رحماندوست به عنوان طراح این طرح صحبت کرد و گفت: دستگاه های اجرایی موظفند خدمات بیمه ای پایه ایثارگران و جانبازان را ارائه دهند اما با گذشت یک ماه از قانون بودجه سال ۹۳ هنوز دستگاه های اجرایی حداقل خدمات را هم به جانبازان ارائه نداده اند.
علی لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه این طرح استفساریه را مغایر با بند ج تبصره ۱۶ برشمرد و معتقد بود این بند تفسیر قانون نیست بلکه تصویب یک قانون جدید است نمی تواند در قالب یک طرح استفساریه مطرح شود.
وی طی سخنانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: قبلا قانون اینگونه بود که ایثارگران می توانستند یا از خدمات بنیاد شهید و یا از خدمات دستگاه های خود استفاده کنند اما در بررسی بودجه سال ۹۳ برخی از دوستان نماینده گفتند که دستگاه های اجرایی خدمات تخصصی مورد نیاز ایثارگران را ارائه نمی دهد بنابراین در بودجه امسال بند ج تبصره ۱۶ تغییر کرد و مقرر شد صد درصد خدمات بیمه ای و درمانی ایثارگران از سوی بنیاد شهید ارائه شود و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور نیز این سهم بودجه را از بودجه دستگاه های اجرایی کسر کرده و به بنیاد شهید دهد.
رئیس مجلس ادامه داد: وقتی قرار است که بودجه این کار از دستگاه های اجرایی کسر شود و بنیاد شهید داده شود دیگر بودجه ای برای خدمات درمانی ایثارگران در دستگاه ها باقی نمی ماند بنابراین این استفساریه درست نیست. چرا که در واقع با این استفساریه قانون تغییر می کند.
لاریجانی برهمین اساس تأکید کرد این طرح تفسیر قانون نیست بلکه تغییر قانون است بنابراین اگر می خواهید قانون بودجه را که تنها چند ماه از تصویب آن گذشته مجددا تغییر دهید باید طرح جدید بیاورید. بنابراین این طرح از دستور کار خارج می شود و اگر طراحان آن براین موضوع اصرار دارند می توانند طرح جدید بیاورند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار