|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۶۰

حسن نژاد در نطق میان دستور:

نماینده مردم مرند در مجلس گفت: روند خشک شدن دریاچه ارومیه در زمان تصدی دولت یازدهم به ۹۴ درصد رسید؛ آیا دولت انتخاب شده است که صرفاً آمار و گزارش از این روند بدهد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه دوم اردیبهشت در نطق میان دستور خود با تبریک ولادت حضرت ام ابی ها و امام راحل در مورد موضوع هدفمندسازی یارانه ها گفت: گذشته چراغ راه آینده است و امیدوارم دولت تدبیر و امید از اشتباهات فاز اول هدفمندی درس بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ۹۱ درصد مردم برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند اظهار کرد: این آمار مفهوم بسیاری دارد یعنی به این معنا است که ۹۱ درصد مردم به این ۴۵ هزار تومان برای گذران زندگی شان نیازمندند و ما باید ببینیم چه کرده ایم که این همه مردم به زیر خط فقر رفته اند.

حسن نژاد ادامه داد: اگر این تعداد به یارانه نیازمند نیستند ولی ثبت نام کرده اند به این معنی است که به مسئولین اعتماد ندارند بنابراین باید با شفاف سازی این اعتماد را بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون میزان یارانه پرداختی به هر لیتر بنزین ۲ هزار تومان است گفت: آیا هدف از هدفمندی این بود؟ خواسته من این است که راه غلط گذشته را ادامه ندهیم.

نماینده مردم مرند در توضیح گفت: قانون مشخص کرده است که باید یارانه را به متقاضیان پرداخت کرد و وظیفه دولت شناسایی نیازمندان است.

وی با مطرح کردن درخواستی گفت: تا جایی که می توانید قیمت سوخت سواری های شخصی را بالا ببرید اما قیمت حمل و نقل عمومی را ثابت نگه دارید.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه عمده تورم امروز گران فروشی است بیان کرد: نشانه آن این است که افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین قیمت ها را صددرصد افزایش می دهد و من خواهشمندم که روی قیمت گذاری ها بیشتر دقت شود.

وی با اشاره به مشکلات سهام عدالت گفت: اکنون ۵ هزار میلیارد تومان سهام عدالت مردم سیستان و بلوچستان در استان های تهران و اصفهان سرمایه گذاری شده است آیا وضع مردم سیستان انقدر خوب شده است؟

نماینده مردم میانه ادامه داد: چرا دولت نمی آید این سهام را مدیریت کند و شرکت های سرمایه گذاری استانی تشکیل داده تا هر استان سهم خود را دریافت کند و پول آن را در اشتغال زایی هزینه کند؟

وی افزود: روند خشک شدن دریاچه ارومیه در زمانی تصدی دولت یازدهم به ۹۴ درصد رسید؛ آیا دولت انتخاب شده است که صرفاً آمار و گزارش از این روند بدهد؟ آذربایجان سر ایران و دریاچه ارومیه چشم ایران است و خشک شدن آن به همه ایران ضرر می زند.

وی با انتقاد از تعطیلی طرح انتقال آب رود ارس به بهانه فقدان مجوز شورای عالی اقتصاد گفت: آمارها نشان از کم لطفی دولت های گوناگون نسبت به آذربایجان دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار