|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۹۰

برای بررسی بیشتر

نمایندگان مجلس ماده مربوط به اختیارات قضایی سازمان بازرسی کل کشور را به منظور رسیدگی بیشتر فعلا مراعا گذاشتند و به کمیسیون حقوقی و قضایی پارلمان ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، نمایندگان ملت در نشست علنی امروز پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات طرح دائمی شدن اصلاحیه قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، ماده ۴ این طرح را پس از بحثو بررسی برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع دادند.

وکلای ملت با ۱۵۸ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه، این ماده را به کمیسیون مربوطه ارسال کردند و فعلا مراعا گذاشتند.

در ماده ۴ آمده بود: بازرس قضایی پس از تکمیل تحقیقات و در صورت وجود دلایل و مدارک کافی در توجه اتهام، اقدامات قانونی لازم را معمول و در محدوده آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری عقیده خود را مبنی بر مجرمیت به ریاست سازمان بازرسی یا مقام معذون از سوی وی اعلام می کند تا در صورت موافقت آنان، پرونده برای صدور کیفرخواست به دادستان مربوط ارسال شود. دادستان در صورت پذیرش قرار مجرمیت، کیفرخواست را صادر و پرونده را به دادگاه صالح ارسال می کند. دادگاه مرجوع الیه باید خارج از نوبت به موضوع رسیدگی کند. دادستان و رئیس دادگاه می توانند تکمیل تحقیقات را از سازمان بازرسی درخواست کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار