|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۹۴

سردار شریف:

خبرگزاری تسنیم: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: سپاه توانمندسازی دفاعی و امنیتی کشور را از ارکان اصلی مسئولیت خود می داند، چرا که دشمنان انقلاب همچنان مترصد فرصتی برای تجاوز به خاک جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش گروه دفاعیخبرگزاری تسنیم، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سالروز تصویب اساسنامه این نهاد انقلابی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: تهدیدات جدیدی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام را تهدید می کرد باعثشد تا امام راحل دستور تاسیس یک نهاد جدید را صادر کنند.

وی افزود: در همان حین که امام راحل با انحلال ارتش مخالفت جدی می کرد دستور تاسیس نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند که نشان از اجتناب ناپذیر بودن حضور و تداوم سپاه دارد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به شناخت امام خمینی(ره) از دشمنان و تهدیدات آن ها، ادامه داد: امام راحل پس از گذشت چند سال از تاسیس سپاه دستور تشکیل سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی را در سپاه صادر کردند که این امر حکایت از بینش قوی امام راحل در مسائل استراتژیک و تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی بود.

سردار شریف با بیان اینکه سپاه مولود انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: سپاه سپر بلای انقلاب است و در ایفای این نقش نگاهی چند بعدی دارد و با انگیزه های دینی و مکتبی راه خود را تداوم می بخشد.

وی ادامه داد: عملکرد ۳۵ ساله سپاه در زمینه های مختلف و امور محوله عملکرد قابل قبولی از جانب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده و طبق دستور معظم له، دو نیروی بسیج و نیروی قدس نیز به سپاه افزوده شدند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به کیفیت نقش آفرینی سپاه پس از دوران جنگ تحمیلی گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی، دولت وقت برای عمران کشور از سپاه درخواست کمک کرد که با موافقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سپاه به این حوزه ورود پیدا کرد و حاصل این تلاش ها قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) است که یک سرمایه ملی قلمداد می شود.

سردار شریف با تاکید بر اینکه تلاش های سپاه برای سازندگی در کشور دست کمی از مجاهدت های پاسداران در دوران دفاع مقدس ندارد، خاطر نشان کرد: سپاه توانمندسازی دفاعی و امنیتی کشور را از ارکان اصلی مسئولیت خود می داند، چرا که دشمنان انقلاب همچنان مترصد فرصتی برای تجاوز به خاک جمهوری اسلامی هستند و اجازه نمی دهیم آن ها با یک حمله پیش دستانه ایران را غافلگیر کنند.

وی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در نامگذاری سال ۱۳۹۳ به " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " گفت: افزود: در داخل کشور تاکنون تجربیات موفقی از مدیریت جهادی در سپاه، جهاد سازندگی و بنیاد مسکن داشته ایم و سپاه نیز با مدیریت جهادی در حوزه نظامی و دفاعی امروز به نقطه ای رسیده که حتی غربی ها به این اقتدار، صلابت و توان بازدارندگی اذعان دارند. اعتقاد داریم اگر این مدیریت جهادی در سطوح دیگر نیز بسط بیابد بسیاری از مشکلات قابل حل است.

مسئول روابط عمومی سپاه تصریح کرد: معظم له در سال های اخیر تاکید ویژه ای بر اقتصاد دارند چرا که با تقویت اقتصاد کشور تحریم های اقتصادی بر علیه کشور ناکام می ماند.

وی افزود: مدیریت جهادی به معنای سخت کوشی و تلاش به همراه ایمان، باور و اخلاص عمل در کنار تسلط بر علم و فناوری های نوین است.

سردار شریف اظهار داشت: ایران بیش از یک صد سال از نفت بهره مند بوده است، ولی تنها در چند سال اخیر توانستیم دو پالایشگاه بومی بسازیم که محصول عزم و ارده ملت است و افتخار سپاه نیز استفاده بهینه از همین هوش و درایت ملت است.

مسئول روابط عمومی سپاه خاطر نشان کرد: امروز در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی روزانه در سه شیفت کاری بیش از دو هزار نفر مشغول به کار هستند که ششصد نفر از این تعداد مهندس می باشند و این یکی از مثال های رفتار جهادی است.

وی با اشاره به فعالیت های سپاه در عرصه سازندگی توضیح داد: پس از دوران دفاع مقدس سپاه نخستین بار به درخواست دولت سازندگی و موافقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به فعالیت های عمرانی ورود پیدا کرد و در این زمینه نیز کاملاً قانونی و هدف گذاری شده عمل می کند.

سردار شریف ادامه داد: همه دولت های که پس از پیروزی انقلاب اسلامی روی کار آمده اند از جمله دولت یازدهم خود خواستار کمک سپاه در عرصه سازندگی هستند، علاوه بر این رییس جمهور محترم در مجمع فرماندهان سپاه درخواست هایی مبنی بر ورود این نهاد مردمی به حوزه کارآفرینی و مبارزه با قاچاق و همچنین انجام و اجرای چند پروژه ملی را مطرح کرد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به فعالیت های سپاه در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان گفت: ناکامی دشمنان از تجاوز نظامی، معاندان نظام اسلامی را به این فکر انداخت که با تضعیف ایمان، اعتقادات و کیان خانواده در میان ملت ایران به مبارزه با نظام اسلامی بر خیزند.

وی افزود: دشمنان در تلاش اند تا بین نظام و مردم و سپاه و مردم فاصله بیاندازند؛ سپاه برای دفع این تهدیدات به عرصه نرم ورود پیدا کرد؛ یکی از کارهای صورت گرفته در این راستا راه اندازی کاروان های راهیان نور است که جوانان را با فرهنگ ایثار شهادت و دفاع مقدس آشنا می کند.

سردار شریف در پایان گفت: سپاه پاسداران پیش از وقوع جنگ تحمیلی به ترویج آموزه های انقلاب اسلامی می پرداخت، اما با آغاز تجاوز بیگانگان، بعد نظامی و دفاعی نیز به نقش آفرینی سپاه افزوده شد، چرا که این نهاد در هر حوزه ای تهدیدی را علیه انقلاب اسلامی مشاهده کند، وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار