|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۹۵

براساس مصوبه مجلس /

خبرگزاری تسنیم: براساس مصوبه مجلس گزارش های سازمان بازرسی در مراجع قضایی خارج از نوبت و حداکثر ظرف سه ماه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، ماده دیگری از طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

براساس این مصوبه مجلس مقرر شد گزارش های سازمان بازرسی در مراجع قضایی و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری، انضباطی و انتظامی، خارج از نوبت و حداکثر ظرف سه ماه مورد رسیدگی قرار گیرد. چنانچه رسیدگی به پرونده ها بیش از مدت معین نیاز به وقت داشته باشد، مراجع مذکور باید جهات و دلایل آن را در پرونده درج و تصریح نمایند.

همچنین مصوب شد آرای صادره مراجع قضایی با درخواست سازمان بازرسی کل کشور و موافقت دادستان ذی ربط و آرای صادره هیئت های رسیدگی بهتخلفات اداری، انضباطی و انتظامی با درخواست سازمان مذکور در مراکز ذی صلاح ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر بوده و این رسیدگی نیز خارج از نوبت خواهد بود.

براساس تبصره این ماده مصوب شد هرگاه بازرس دارای پایه قضایی ضمن بازرسی در حدود مقررات قانونی به حکمی برخورد کند که آن را خلاف بین شرع یا قانون تشخیص دهد، گزارش مستدل آن را از طریق رئیس سازمان برای رئیس قوه قضاییه ارسال می کند تا رئیس قوه طبق قانون اقدام لازم را به عمل آورد.

وکلای ملت این ماده را با ۱۴۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار