|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۷۵

عباسپور در تذکر شفاهی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: نماینده بوئین زهرا در مجلس گفت: متاسفانه دولت به دنبال این است که عدم موفقیت خود را به گردن صدا و سیما بیندازد. البته عملکرد صدا و سیما خوب بود و وزیر ارتباطات هم از حسن عملکرد این سازمان تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، چند تن از نمایندگان مجلس پیش از پایان جلسه علنی در صحن تذکراتی ارائه کردند.

فرج الله عارفی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور اظهار داشت: در جنوب کرمان سالیانه ۶ میلیون تن محصول یعنی ۵۰ درصد تولید می شود اما مسئولان هیچ برنامه ای برای صادرات این محصولات ندارند و هیچ درآمدی از این طریق برای مردم حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با حمایت مسئولان و صادرات محصولات کشاورزان به حداقل درآمد خود رسیدند. آقای رئیس جمهور؛ کاری نکنید که مردم نسبت به سیاست های شما بی اعتماد شوند لذا درخواست می کنم با تشکیل کارگروهی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کرمان و سفرای کشورهای دیگر زمینه صادرات برای سال آینده فراهم شود.

نماینده مردم جیرفت همچنین خواستار اختصاص یارانه صادرات از دولت شد.

**کمیته ای برای پیگیری اجرای مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه تشکیل شود

در ادامه حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه اظهار داشت: مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه بر اساس اصول کارشناسی و ضروریات مصوب شد اما دولت در اجرای مصوبات سفر رهبری تعلل کرده است.

وی ادامه داد: از دولت می خواهم که کمیته ویژه ای را با حضور یک وزیر هیئت دولت، یک نفر از مجمع نمایندگان و استاندار برای پیگیری مصوبات مقام معظم رهبری تشکیل دهد.

نماینده مردم جیرفت با اشاره به مبادلات مرزی ایران با عراق گفت: مبادلات مرزی ما با کشور عراق ۱۰ برابر بیشتر از مبادلات با کشورهای آمریکای لاتین است اما توجهی به مبادلات مرزی نمی شود لذا درخواست فراهم سازی زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه را دارم.

وی در پایان با اشاره به حضور عناصر ضد انقلاب، تکفیری و جاسوس ها در کشور عراق خاطر نشان کرد: از وزرای اطلاعات و کشور درخواست می کنم که جهت ایجاد زیرساخت کنترلی در مرز اقدام کنند تا هرگونه حادثه ای در داخل کشور جلوگیری شود. همچنین به وزیر اقتصاد تذکر می دهم که رویکرد قانونی در زمینه دریافت ارزش افزوده وجود ندارد.

**دولت می خواهد عدم موفقیت خود در کاهش یارانه بگیران را به گردن صدا و سیما بیندازد

روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به بحثهدفمندی یارانه ها اظهار داشت: دولت در بحثهدفمندی یارانه ها در کاهش یارانه بگیران با راهی که پی گرفت، موفق نشد و متاسفانه به دنبال این است که عدم موفقیت خود را به گردن صدا و سیما بیندازد. البته عملکرد صدا و سیما خوب بود و وزیر ارتباطات هم از حسن عملکرد این سازمان تشکر کرد.

وی ادامه داد: دولت به دلیل بی تدبیری های خود نتوانست افراد را قانع کند؛ دولتی که قیمت حامل های انرژی را افزایش می دهد، چه انتظاری از مردم برای انصراف از یارانه دارد.

نماینده بوئین زهرا در خصوص سیاست خارجی دولت افزود: این موضوع تا کی باید ادامه یابد؛ ما در ژنو آنچه که توافق کردیم به آن عمل کردیم اما متاسفانه برای توافق نهایی جای چانه زنی نگذاشتیم و نتیجه آن این شد که بعد از توافقنامه ۶ ماهه مجددا ۳ بار تحریم شدیم.

عباسپور گفت: برای اولین بار از تاریخ تاسیس سازمان ملل به سفیر جمهوری اسلامی ویزا ندادند. همچنین توافق کردیم ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه مان به کشور بازگردد اما نمی دانستیم که نه تنها بازپس گرفته نشده بلکه ۵ میلیارد سرمایه بنیاد علوی در آمریکا مسدود و تصرف می شود.

**گاهی مسئولانی که باید از سپاه دفاع کنند نیش و کنایه می زنند

در ادامه حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه گفت: امروز شاهد هستیم که افراد و گروه هایی از داخل همنوا با دشمنان خارجی به نهاد مقدس سپاه حمله می کنند و گاهی نیش یا کنایه هایی از مسئولانی می شنویم که خودشان مسئولیت پشتیبانی از این نهاد را دارند.

عباسپور گفت: کارنامه سپاه در این مدت نمایشگر تجربه یک ملت است یعنی اعماق هویت و شخصیت ملت را می توان در این کارنامه مشاهده کرد چرا که سپاه با ایمان و عقیده وارد میدان شد.

اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مشکلات تهران و البرز ترافیک تهران - شمال و کرج به تهران است و این مشکل زمانی حل می شود که مشکل اتوبان همت حل شود.

وی ادامه داد: برای نظام جمهوری اسلامی خجالت آور است که هنوز فاز اول اتوبان تهران - شمال به اتمام نرسیده است. امیدواریم فاز اول اجرایی این اتوبان که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن به اتمام رسیده هر چه سریعتر تکمیل شود.

نماینده مردم کرج در تذکری به وزیر صنعت خواستار پرداخت حق و حقوق بازرسان ستاد مبارزه با گرانفروشی شد.

اکبریان همچنین با اشاره به سخنان روز گذشته نعمت زاده وزیر صنعت در مجلس خاطر نشان کرد: آقای نعمت زاده دیروز اعلام کرد که موانع صنعت برداشته شده است اما چطور موانع را برداشتند که در دولت فعلی ۶ درصد کاهش صادرات داشتیم.

در پایان سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر کشور اظهار داشت: کردستان ۲۵ درصد رشد بیکاری دارد و بسیاری از جوانان برای امرار معاش به مرزها پناه می برند و توسط نیروهای پلیس دستگیر می شوند. این موضوع به چالش جدی تبدیل شده لذا خواستار ساماندهی وضعیت مرزها هستیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار