|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۶۲

میرزاده خبر داد /

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تامین بخشی از درآمدهای دانشگاه آزاد از طریق فعالیتهای اقتصادی گفت: گسست دانشگاه و صنعت کسب درآمد دانشگاه ها از فعالیتهای اقتصادی را دشوار می کند.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد ضمن اشاره به برنامه های این دانشگاه در حوزه اقتصادی گفت: تشکیل شورای راهبردی اقتصاد و دانش بنیان از مهرماه سال گذشته باعثشد تا دانشگاه آزاد در حوزه اقتصاد مقاومتی نسبت به دیگر دانشگاه ها چند گام جلوتر باشد.

وی با بیان این که طبق بودجه ۹۳ باید ۵۲۲ میلیارد تومان از درآمدهای دانشگاه از طریق فعالیت های اقتصادی تامین شود، گفت: متاسفانه گسست میان دانشگاه و صنعت باعثمی شود که کسب درآمد از این طریق با دشواری انجام پذیرد.

رییس دانشگاه آزاد با بیان این که حرکت های موثری در این زمینه در بسیاری از واحدها آغاز شده است، افزود: در همین راستا و برای سرعت بخشیدن به فعالیت واحدها در این زمینه اختیاراتی به هیات امنای استانی داده شده است.

وی همچنین با تاکید بر خیزش فرهنگی در دانشگاه آزاد اظهار داشت: با افزایش بودجه فرهنگی همچنین تدوین طرح های ملی و استانی امیدواریم بتوانیم حرکتی در راستای توسعه فرهنگی کشور نیز آغاز کنیم.

ویژگی های خاص بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزادظ

میرزاده با اشاره به ویژگی های خاص بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سالهای گذشته، افزود: توسعه علوم پزشکی کار بزرگی است که بنا داریم امسال در دانشگاه آزاد به آن بپردازیم، دکتر لاریجانی در این زمینه ها طرح های خوبی ارائه داده اند و برنامه ها را با جدیت پیگیری می کنند.

وی با بیان این که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه حوزه پزشکی در نظر گرفته شده است، گفت: توسعه مراکز تحقیقاتی پزشکی، تقویت آموزش های پزشکی، تشکیل شورای راهبردی پزشکی و جذب نخبگان و توسعه خدمات حوزه سلامت و آموزش پزشکی از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

میرزاده با اشاره به برنامه های حوزه عمرانی، اظهار داشت: پنج طرح تجمیع شامل سازمان مرکزی و واحدهای تهران توسط هاشمی معاونت عمرانی در حوزه معاونت در دست اقدام است که امیدوارم با جدیت ایشان این طرح ها تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

در ادامه این جلسه، برنامه استراتژیک معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد توسط غریبی معاون آموزشی ارایه شد و تصمیم گیری درباره آن به جلسه بعدی شورای دانشگاه موکول شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار