|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۱۴

نقل قول نقوی از اظهارات رحمانی فضلی

وزیر کشور با بیان اینکه هیأت های خارجی در سفر خود به ایران با وزارت کشور هماهنگ نمی کنند، گفت: سفر هیئت اروپایی به ایران و ملاقات های صورت گرفته(دیدار با محکومان فتنه) ارتباطی با وزارت کشور نداشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون به ریاست احمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون و با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و معاونان سیاسی و پارلمانی وی آغاز شد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه دستغیب سالگرد تأسیس سپاه پاسداران را به فرزندان امام و رهبر معظم انقلاب تبریک گفت و تأکید کرد که بی تردید نهاد مقدس سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش ها، باورها و دستاوردهای آن نقش بی بدیلی ایفا کرده و در شکل گیری نهاد مقدس بسیج و آماده سازی جوانان پاک و مخلص این مرز و بوم نقش مؤثری داشته است.

نماینده ورامین در مجلس در ادامه یادآور شد: دستغیب در ادامه گفت که هم اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مایه آرامش ملت ایران و برهم زننده و خنثی کننده توطئه ها و تهدیدات دشمنان ملت و کشور و نظام انقلاب اسلامی است و ابراز امیدواری کرد که نهاد مقدس سپاه در امر مهم اقتصاد مقاومتی و خودکفایی اقتصادی ورود پیدا کرده و مثل همیشه به رسالت انقلابی اش عمل کند.

وی با اشاره به بررسی سؤال فتح الله حسینی نماینده سرپل ذهاب از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور تصریح کرد: مضمون سؤال این نماینده از وزیر کشور این بود که با توجه به سرقت های مکرر در بسیاری از شهرهای کشور خصوصاً شهرستان های قصرشیرین و غرب کشور، علت عدم تأمین امنیت مردم و وجود این سرقت ها چیست؟ زیرا فقط در حوزه برق و سرقت ترانس ها و سیم های برق طی سال گذشته حدود ۱۹۳۲ سرقت صورت گرفته که قابل قبول نیست.

نقوی تأکید کرد: وزیر کشور در پاسخ به این پرسش با اشاره به آمار کاهش سرقت در کشور گفت که در حوزه انتخابیه این نماینده حدود ۱۹ درصد کاهش سرقت داشته ایم، البته مشکلات اقتصادی موجب افزایش سرقت های خرد شده اما تلاش نیروی انتظامی در جهت کاهش سرقت قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نشست امروز رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی ضمن ارائه توضیحاتی درباره ظرفیت های مورد نیاز نیروی انتظامی اعلام کرد که به لحاظ ارزیابی انتظامی یعنی تناسب ظرفیت انتظامی و اقدامات ضدامنیتی در شرایط مطلوب هستیم، که در نهایت علیرغم توضیحات رحمانی فضلی و رادان، فتح الله حسینی از پاسخ های وزیر قانع نشد، همچنین نظری مهر نماینده کردکوی یکی دیگر از سؤال کنندگان از وزیر کشور بود که از طرح سؤال خود انصراف داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سؤال ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد از وزیر کشور، متذکر شد: آقامحمدی در طرح سؤالش گفت که ملاقات هیأت پارلمانی اروپایی با فتنه گران به معنای دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می شود، حال وزیر کشور به عنوان مسئول امنیت کشور باید در این رابطه پاسخگو باشد، که رحمانی فضلی در پاسخ به پرسش این نماینده گفت که هیأت های خارجی در سفر خود به کشورمان با وزارت کشور هماهنگ نمی کنند مگر آنکه میهمان وزیر کشور باشند، بنابراین سفر مذکور و ملاقات های صورت گرفته ارتباطی با وزارت کشور نداشته است، که در پایان پاسخ های رحمانی فضلی نیز نتوانست آقامحمدی را قانع کند.

وی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز حسین طلا نماینده تهران نیز این سؤال را از وزیر کشور مطرح کرد که علت اجرایی نشدن مصوبه دویست و چهلمین جلسه شورایعالی امنیت ملی پیرامون طرح امنیت تهرانگردی که به وزارت کشور برای اجرا ابلاغ شده است، چیست؟ که وزیر کشور توضیحات مبسوطی را در این رابطه ارائه کرد در نهایت طلا از پاسخ وزیر قانع شد.

نقوی افزود: بیاتیان نماینده بیجار، سبحانی فر نماینده سبزوار، نعمتی نماینده اسدآباد، رسایی نماینده تهران، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و ابراهیم کارخانه نماینده همدان از دیگر نمایندگانی بودند که برای طرح سؤال از وزیر کشور درخواست دادند که از این بین تنها رسایی و موسوی لارگانی سؤالات خود را مطرح کردند.

این نماینده مجلس در تشریح سؤال حمید رسایی از وزیر کشور، گفت: رسایی در تشریح سؤال خود گفت که در جریان سفر اشتون به اصفهان با یکی از تصویربرداران صدا و سیما برخورد بسیار زننده ای شده است که این قابل قبول نیست و اتفاق بسیار بدی به شمار می آید، که وزیر کشور در پاسخ به سؤال رسایی اعلام کرد که ما همه باید از شأن و منزلت ایران و ایرانی دفاع کنیم، از طرف دیگر در جریان سفر اشتون، مسئولیت کار به عهده وزارت خارجه بود اما افرادی از نیروی انتظامی نیز اختیار گرفته بودند ولی در نهایت علیرغم اینکه مسئولیت کار به عهده وزارت کشور نبود، با خطاکاران برخورده شده است، که توضیحات رحمانی فضلی، حمید رسایی را قانع کرد.

وی یادآور شد: آریایی نژاد نماینده ملایر پرسشی را از وزیر کشور در مورد سخنرانی رضوی فقیه در همدان پرسید و گفت که چه کسانی برای انجام سخنرانی برنامه ریزی و حمایت کرده و چرا چنین برنامه ای عملی می شود، که رحمانی فضلی در پاسخ به این سؤال گفت که دستگاه وزارت کشور متشکل از وزارتخانه، استانداری و سایر مسئولان با این موضوع برخورد قاطع داشتند و در برخورد با اینگونه اتفاقات نیز کوتاه نخواهند آمد، که در نهایت آریایی نژاد از پاسخ های وزیر قانع شد و ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین رویدادهایی نباشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: موسوی لارگانی نماینده فلاورجان آخرین نماینده سؤال کننده از وزیر کشور بود که سؤالی را درباره علت نبود هماهنگی در وزارت کشور برای برخورد با موضوع گروگان گیری اخیر مرزبانان مطرح کرد، که وزیر کشور در پاسخ به این سؤال تأکید کرد که اقدامات گسترده و دقیقی در ارتباط با مرزبانان صورت گرفت که در نهایت با مدیریت بحران نتیجه گرفته شد، که در پایان، توضیحات وزیر، موسوی لارگانی را قانع نکرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار