|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۴۲

در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس /

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی در سؤالی علل دفن ۲ خواننده گروه " سگ زرد " را از وزیر ارشاد جویا شدم که وی گفت دفن آن ها جنبه عاطفی داشته است. البته فعلا از پاسخ های وی قانع شدم.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگ با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به سؤالش از وزیر ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: بنده در جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یافتم و از وزیر ارشاد و معاونین وی در مورد علل دفن ۲ خوانند گروه " سگ های زرد " در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) را سؤالاتی مطرح کردم.

وی افزود: بنده به وزیر ارشاد و معاونین وی گفتم که با دفن این ۲ نفر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) که در حوزه موسیقی زیر زمینی فعالیت می کردند، تعریف هنرمند در تراز جمهوری اسلامی دستخوش تغییر قرار گرفته است که باید به این نکته توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه، اظهارداشت: بنده در بخش دیگری از این جلسه به وزیر ارشاد و معاونینش گفتم که دفن این دو نفر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) این تصور را بوجود می آورد که آن ها در چارچوب ها و معیارهای نظام جمهوری اسلامی بوده و تراز هنرمند اسلامی را دارا هستند.

رحماندوست، تأکید کرد: معاونین وزیر ارشاد در پاسخ به این سؤال گفتند که پدر و مادر این دو نفر در امور سینمایی و موسیقی در داخل کشور فعالیت می کنند و در چارچوب نظام هستند و این اتفاق فشار روحی را به آن ها وارد کرده است.

وی ادامه داد: معاون امور موسیقی وزیر ارشاد در این جلسه گفت که وضعیت روحی پدر و مادر این دو نفر به قدری وخیم بود که در آستانه خودکشی قرار گرفته بودند. او گفت که دفن آن ها در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بیشتر جنبه عاطفی داشته و دلیل دیگری نداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه، تصریح کرد: بنده به آن ها گفتم که بهتر بود پس از این اقدام عاطفی دلایل آن را تشریح می کردید تا اینگونه تصور نشود که تراز هنرمند اسلامی از منظر جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است و این کار صرف جنبه عاطفی و احساسی داشته است.

رحماندوست، افزود: در بخش دیگری از این جلسه، یکی از معاونین وزیر ارشاد گفت که بهتر است اختیار خاک سپاری و تعیین قطعه های بهشت زهرا(س) برای هنرمندان در اختیار شهرداری باشد و وزارت ارشاد در این زمینه مسئولیتی نداشته باشد. البته بنده در پاسخ به آن ها گفتم که فعلا اختیار این امور با وزارت ارشاد است و باید نسبت به آن پاسخ گو باشد. البته آن ها از طرفی معتقد بودند که باید معیاری برای آن تعیین شود.

** معاونین وزیر ارشاد: دفن خوانندگان گروه " سگ زرد " در بهشت زهرا(س) جنبه عاطفی داشته است

وی در ادامه، اظهارداشت: معاونان موسیقی و سینمایی وزارت ارشاد در این جلسه می گفتند که اگر افرادی پشت در اتاق کار شما نیز بی تابی کنند، ممکن است گاهی طور دیگری تصمیم بگیرید. البته بنده این حرف آن ها را قبول نکردم و گفتم که اگر جای شما بودم از مسئولیتم کناره گیری کرده و در جمع آن ها به عزاداری مشغول می شدم. البته این نکته را نیز به آن ها گفتم که یک مدیر جمهوری اسلامی باید سعه صدر داشته باشد و تحت تأثیر قرار نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: بنده در این جلسه از وزیر ارشاد خواستم که این مطالب را در مصاحبه هایش عنوان کند و بر این نکته نیز تأکید کند که این دو نفر در چارچوب هنرمندان اسلامی نیستند و دفن آن ها در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) نیز صرفا جنبه عاطفی داشته است که به همین دلیل بنده از پاسخ های وی مشروط بر اینکه این مطالب را در مصاحبه هایش بگوید، قانع شدم و فعلا آن را در صحن علنی مطرح نمی کنم.

رحماندوست خاطر نشان کرد: وزیر ارشاد در پایان به بنده گفت که به دلیل اینکه زمان زیادی از این موضوع گذشته و ممکن است دوباره به این جریان دامن زده شود، بنابراین قول داد که در مصاحبه هایش به این مطالب اشاره کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار