|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۴۵

هاشمی در دیدار دفتر سیاسی حزب اسلامی کار:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرط تقسیم ابزار قدرت در جامعه، باید تلاش برای ارتقای جایگاه نظام و تأمین منافع ملی باشد.

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری فارس، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز(سه شنبه) در دیدار اعضای سابق و فعلی دفتر سیاسی حزب اسلامی کار، آرای سلبی مردم به یک جریان خاص و آرای ایجابی به تفکر اعتدال در انتخابات اخیر را مهمترین دلیل برای لزوم تغییر مسیر امور اجرایی کشور دانست و اظهار داشت: گروه ها و احزاب هم همراه با موج حضور مردمی، صفحه ای را در تاریخ ایران گشودند و ثبت کردند که افتخار آفرین و مایه مباهات است.

وی با تأکید بر آمیختگی مسایل سیاسی و اقتصادی در اداره جامعه، به مصوبات اقتصادی مجمع در سیاست های کلی نظام اشاره کرد و گفت: گرچه آن سیاست ها مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت، امّا در اجرای سیاست های اصلاحی اصل ۴۴ و خصوصی سازی و واگذاری ها، چنان بد عمل کردند که به جای حرکت به سوی اهداف، عقب گرد داشتیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح مسایل مهم از سوی شخصیت ها و مسؤولیت ها را برای اصلاح مسایل مملکت ضروری خواند و افزود: همه باید توجه داشته باشیم که سوار یک کشتی هستیم و کارشکنی در مسیر حرکت، همه را از اهداف متعالی نظام که جزء آرمان های امام راحل و شهیدان بود، دور می کند.

هاشمی تقسیم ابزار قدرت و تقسیم کار در جوامع را طبیعی و شرط تداوم حکومت های مردم سالار خواند و تصریح کرد: شرط این تقسیم بندی، تلاش برای ارتقای جایگاه نظام و تأمین منافع ملی است که متأسفانه گاهی بعضی ها با تنگ نظری ها، به دنبال تحقق اهداف باندی و جناحی هستند.

وی دامن زدن به تفرقه ها را سیاست برنامه ریزی شده دشمنان خارج از کشور دانست و اظهار کرد: عده محدودی در داخل که خود را در برابر آرای اکثریت مردم می بینند، دانسته یا ندانسته، گرفتار سیاست های شوم و شیطانی می شوند و به جای تشویق دیگران به همکاری با دولت، بر طبل اختلاف می کوبند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از چرایی، چگونگی و اهداف اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، گفت: اجرای نادرست این طرح در سال های گذشته، دولت و مردم را متضرر کرد.

هاشمی با یادآوری سخنانش در سال های گذشته درباره هشدار نسبت به افزایش بودجه های جاری، گفت: بودجه های جاری، هم چسبندگی دارند و هم توقعات را بالا می برند که نتیجه آن توقف تولید و افزایش رکود تورمی است که در این سالها شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اهمیت «اقتصاد رقابتی»، گفت: این موضوع لوازمی دارد که اوّلین شرط آن همکاری دستگاه ها و قوا با دولت به عنوان مسؤول اجراست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعامل با جهان و تقویت علم و دانش متخصصان داخلی را لازمه پیشرفت و توسعه کشور دانست و اظهار داشت: تحریم ها در هر سطحی که باشد، برای هیچ کشوری خوب نیست و صادرات و واردات با استفاده از تولیدات، مکمّل نیازهای مردم در جوامع مختلف هستند.

هاشمی با مقایسه ایران و کشورهای همسایه در موضوع قیمت های حامل های انرژی، به تفاوت ها اشاره و بیان کرد: باید بر اساس شرایط مثبت و منفی کشور برنامه ریزی و قیمت گذاری کرد.

در آغاز این دیدار، حسین کمالی، دبیر کل حزب اسلامی کار، با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های حزب و تشریح اوضاع کارگاه های تولید و کارگران در سال های گذشته، گفت: عدم توجه به فرهنگ کار و عدم برنامه ریزی برای رونق تولید، معیشت کارگران و به تبع آن اقتصاد جامعه را مخدوش می کند.

آقایان نیشابوری، حبیب زاده، حیدری و پرنیان، اعضای کمیته سیاسی حزب اسلامی کار نیز به بیان دیدگاه های خویش درباره فعالیت های حزبی در ایران، لایحه و طرح احزاب، مسایل اقتصادی و اجتماعی و اهمیت ترمیم جایگاه دولت در افکار اقشار مختلف جامعه پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار