|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۴۶

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با مهر:

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: شرکت ایران خودرو دیزل با ۱۰ هزار شاکی کامیون های هوو مصالحه کرده و تنها ۲ هزار و ۸۰۰ شاکی باقی مانده اند.

مصطفی افضلی فر، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش گفت: در جلسه امروز در خصوص شکایت تعداد کثیری از خریداران کامیون های هوو از شرکت های ایران خودرو با دعوت از سازمان تعزیرات حکومتی مدیران عامل شرکت ایران خودرو دیزل و نمایندگان شرکت ایران خودرو در هیات رئیسه کمیسیون بحثو بررسی کردیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع شکایت گران فروشی کامیون ها به خریداران بود، افزود: این کامیون ها باید به قیمت ۴۴ میلیون تومان فروخته می شد که از ۵۱ تا ۶۰ میلیون تومان فروخته شده است و این تخلف آشکار است که باعثشد از ۱۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون وارد شده به کشور، ۱۲ هزار و ۲۲۹ دستگاه به افراد واگذار شده و بر این اساس ۱۲ هزار نفر بخاطر این گران فروشی شکایت کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: شرکت ایران خودرو با پرداخت ۵۱ میلیارد تومان با ۱۰ هزار نفر مصالحه کرده است و دو هزار و ۸۰۰ نفر از شاکیان باقی ماندند که در حال اقدام است.

افضلی فر گفت: بنا شد اولا مدیرعامل شرکت ایران خودرو موظف شود لیست افرادی را که با آنها مصالحه کرده و نیز میزان خسارت را با ارقام و اعداد مشخص به کمیسیون تحویل داده و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز موظف شد از نحوه اجرای احکام گزارشی را به صورت مکتوب به کمیسیون اعلام کند.

وی افزود: همچنین سازمان تعزیرات حکومتی موظف شد در اسرع وقت نسبت به صدور احکام قطعی برای دو هزار و ۸۰۰ شاکی باقیمانده اقدام کرده و در گزارش خود به کمیسیون تحویل دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ یادآور شد: شرکت ایران خودرو دیزل محکوم به جریمه هایی هم شده که باید به دولت پرداخت کند، اما نظر کمیسیون این است که قبل از ورود به جرایمی که باید به دولت پرداخت شود، حقوق و مطالبات مردم در اولویت اول قرار گیرد، زیرا رانندگان کم بضاعت و زحمت کش را شامل می شود که در سه نوبت ۱۳ میلیون تومان پرداخت کرده و ۴۰ میلیون تومان را نیز در قالب تشکیلات دریافت نمودند.

افضلی فر درباره اینکه قرار بود در جلسه امروز به شکایت آقای کریمی قدوسی از شورای عالی امنیت ملی به دلیل شکایت شورا از وی رسیدگی شود، پاسخ داد: بنا بود امروز این جلسه تشکیل شود، اما با درخواست آقای کریمی قدوسی و درخواست معاون پارلمانی رئیس جمهور به وقت دیگری موکول شد که قرار شد وقت آن را کمیسیون تعیین کرده و آن را ابلاغ کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار