|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۴۴

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عدم صدور روادید برای " حمید ابوطالبی " از سوی دولت آمریکا مخالفت صریح با توفق نامه مقر بوده که باید دبیرکل سازمان ملل به وظیفه قانونی خود که حرکت غیرقانونی دولت آمریکاست، عمل کند.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم دراراک، با اشاره به حرکت غیرقانونی آمریکا در عدم صدور روادید برای حمیدابوطالبی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی براین اعتقاد است که این حرکت دولت آمریکا برخلاف توافق نامه مقر بوده که به این توافق نامه به تصویب اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل رسیده و همه مسائل مربوطه به آن پرداخته شده است.

وی افزود: در این توفق نامه هیچگونه بهانه جویی مورد قبول نبوده و حتی آنرا رد می کند و این حرکت بهانه جویانه و خلاف قانون از سوی دولت امریکا پدیرفتنی نیست.

آصفری تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل باید بجای دخالت در امور کشورها و سخنان براساس دروغ پردازی غربی ها، در اینجا حداقل به وظایف قانونی خود عمل کند و با دخالت در مساله و متهم کردن عمل دولت آمریکا این موضوع را حل کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران درباره پیگیری این مساله گفت: دولت باید با دقت ویژه با فعال کردن دستگاه دیپلماسی کشور، این مساله را پیگیری کرده و حقوق مسلم کشور را محقق کند.

در مذاکرات، اجازه ورود به خطوط قرمر نظام را نمی دهیم

آصفری با اشاره به انجام مذاکرات گروه ۱ + ۵ با تیم مذاکره کننده کشور گفت: مجلس و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و مردم از تیم مذاکره کننده کشور با قاطعیت و باتمام توان حمایت می کنیم و امیدواریم در این مسیر موفق باشند اما این هشدار جدی ما و ملت است و اجازه هم نمی دهیم در این مذاکرات به خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شوند.

وی افزود: این یک خواست عمومی است که نباید حتی یک سانتیوفیوژن تعطیل یا غیرفعال شود و باید همانگونه که تا امروز با عزت و اقتدار فعالیت های صلح آمیز هسته ای را دنبال کرده ایم، همچنان پیگیری و اجرایی شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این مذاکرات تنها باید برروی مسائل هسته ای مشخص در گفت و گو شود و از ورود به هرگونه مسائل غیرمرتبط چون مسائل حقوق بشری، حمایت از جنبش های آزادی بخش و غیرقانونی تروریستی جلوگیری شود چراکه مذاکرات تنها در حوزه هسته ای است و طرف اروپایی در جایگاهی قرار ندارد که در این موارد ورود کند یا اظهار نظری داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار