|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۰۰

طبق مصوبه مجلس

نمایندگان مجلس مصوب کردند که بازرسان قانونی مؤسسات و شرکت های مشمول بازرسی موظفند سو جریان در رسیدگی به علمکرد مالی و اداری دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی را به اطلاع سازمان بازرسی برسانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه پارلمان) و در ادامه بررسی جزئیات طرح دائمی شدن اصلاحیه قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۸۷، مواد ۱۰ و ۱۱ این طرح را پس از بحثو بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس چنانچه بازرسان قانونی مؤسسات و شرکت های مشمول بازرسی، مسئولان سازمان حسابرسی دولتی، حفاظت و اطلاعات و حراست و نظارت و بازرسی وزارتخانه ها و دستگاه های مشمول بازرسی، به سو جریانی در رسیدگی به عملکرد مالی و اداری دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و وابسته به دولت برسند که مربوط به وظایف سازمان بازرسی است، باید مراتب را به اطلاع سازمان بازرسی کل کشور برسانند.

مجلس مقرر کرد مستنکف به مجازات مقرر در ماده ۶۰۶ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(تعزیرات و مجازات های بازدارنده) مصوب دوم خرداد ماه ۱۳۷۵ محکوم خواهد شد.

وکلای ملت با ۱۲۸ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۱۰ این طرح را به تصویب رساندند.

همچنین خانه ملتی ها در ماده ۱۱ طرح مذکور مقرر کردند که آئین نامه اجرایی این قانون توسط سازمان بازرسی کل کشور تهیه می شود و به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد.

نمایندگان با ۱۱۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۱۱ این طرح را نیز مصوب کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار