|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۵۶

توکلی منظری در نطق میان دستور:

نماینده مردم بافت در مجلس گفت: ما نیازمند مدیران جهادی هستیم و تغییر مدیرانی که سابقه حضور در جبهه های جنگ تحمیلی داشته و در عرصه مدیریتی نیز کارنامه خوبی از خود به جای گذاشتند، صرفاً با نگاه حزبی، جفا بر اعتدال است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت در نطق میان دستور خود در صحن علنی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و قدردانی از زحمات معلمان و کارگران گفت: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود مملکت هم نبود و من به عنوان یک بسیجی به آمریکا و ۱ + ۵ اعلام می کنم که ما به هیچ وجه از حق هسته ای خود عقب نشینی نمی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری مذاکرات ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: اما خروجی مذاکرات باید حفظ دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی باشد.

توکلی در مورد بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در مورد وضع حقوق بشر در ایران گفت: آنها که خود ناقض حقوق بشرند نمی توانند در مقام دفاع از حقوق بشر باشند؛ تهاجم به عراق و افغانستان، زندان گوانتانامو، کشتار فرقه داوودیه و سکوت در برابر جنایت علیه مسلمانان میانمار نمونه های حقوق بشر غربی هستند.

وی ادامه داد: آمریکا با حمایت از تروریست های گورکن جگرخوار سوریه موجب گسترش تروریسم درمنطقه شد. البته در این مقطع که مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را طی می کنیم آمریکا و غرب ناگزیر از تمکین به مردم سوریه خواهند بود.

نماینده مردم بافت در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به ضرورت تکیه بر توان داخلی و ترویج سطح زندگی اسلامی گفت: این دو اصل باید به گفتمان ملی ما تبدیل شود.

وی با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه ها ابراز امیدواری کرد: با توجه به تورم موجود دولت به گونه ای عمل کند که حداقل فشار بر زندگی مردم وارد شود.

توکلی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان را یادآور شد وگفت: لازم است فرهنگ وحدت حول محور ولایت ترویج شود. به گفته رهبری اختلافات مذهبی برگی است در دست دشمنان و شمشیری علیه اتحاد مسلمانان است.

وی با هشدار به علنی کردن اختلافات مذهبی و بیان کردن مطالبی که کینه ها را برمی انگیزد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما نیازمند مدیران جهادی هستیم و تغییر مدیرانی که سابقه حضور در جبهه های جنگ تحمیلی داشته و در عرصه مدیریتی نیز کارنامه خوبی از خود به جای گذاشتند، صرفا با نگاه حزبی، جفا بر اعتدال است.

وی در مورد مشکلات حوزه انتخابیه خود از بانک ها خواست با حذف قوانین دست و پا گیر زمینه ارائه تسهیلات به جوانان را فراهم کرده و دولت نیز راه اشتغال جوانان را هموار سازد.

وی با درخواست از دولت برای ایجاد زیرساخت های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از وزیر راه می خواهم نسبت به تکمیل راه های مواصلاتی شهرها و روستاهای توابع حوزه انتخابیه خود اقدام لازم را به عمل آورم.

توکلی همچنین در مورد تکمیل پروژه آبرسانی در شهرهای کوچک، احداثشبکه فاضلاب، تکمیل بیمارستان ها، کمک به عشایر، تکمیل طرح های صنعتی و رسیدگی به مشکلات معادن و نیز جبران خسارت سیل ویرانگر آخر در حوزه انتخابیه خود مطالباتی مطرح کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار