|
|
کدخبر: ۱۶۴۰۳۱

جعفری در گفت وگو با فارس:

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با تأکید براینکه دولت باید برای برگزاری جشن اشرافی زنانه از مردم عذرخواهی کند، گفت: با مشاهده این موضوع متوجه شدیم خطر بازگشت به سنت جشن های درباری احساس می شود

فرشید جعفری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، با اشاره به مراسم اخیری که در کاخ ریاست جمهوری برای زنان مسئولان برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از خطر بزرگ اشرافی گری بارها نگرانی خود را اعلام کرده اند و زمانی از آن به مسابقه اشرافی گری تعبیر کرده اند.

جعفری با بیان اینکه باید جلوی مسابقه اشرافی گری در کشور گرفته شود، افزود: امام خمینی(ره) نمونه بارزی در ساده زیستی بودند، متاسفانه خیلی از مسئولین برخلاف این جریان حرکت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: رعایت ساده زیستی از سوی مسئولین یک واجب دینی است و تخطی از آن گناه محسوب می شود.

دبیر جنش عدالتخواه دانشجویی گفت: حضرت علی(ع) نیز به روشنی در رابطه با بحثاشرافی گری مسائلی را مطرح کرده اند که بد نیست بعضی از مسئولین به آن توجه کنند.

وی اظهار داشت: این نوع مهمانی ها و اشرافی گری مسئولین در حالی که عده ای از مردم به خاطر شرایط بد اقتصادی رنج می کشند چه توجیهی دارد و این کار طبق مبانی اسلام نیست.

جعفری اضافه کرد: برگزاری جشن اشرافی زنانه عقب گرد کشور در حوزه اجرایی است و فخرفروشی زنانه، دخالت همسران دولت مردان در امور کشور، بازگشت به سنت جشن های درباری، بی توجهی به اقشار کم درآمد، استفاده از امکانات دولتی برای اشرافی گری و بی توجهی به بیت المال خطراتی است که در کشور احساس می شود.

جعفری تصریح کرد: دولت از طرفی مردم را به انصراف از یارانه تشویق می کند و از طرفی از امکانات دولتی برای فخر فرشی زنان دولتمردان استفاده می شود که این هم از تناقضات آشکار دولت یازدهم است که بی اعتمادی مردم را همراه دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی گفته می شود جشن و مراسم رسمی بوده است، اگر این گونه است چرا فیلمی از این مراسم پخش نشد ه و اصلا چرا این جشن باید در کاخ برگزار شود و سوال های دیگر که دولت باید پاسخش را به مردم بدهد.

جعفری در پایان تاکید کرد: روحانی باید از ملت به خاطر این مسئله و آزرده کردن آنها عذرخواهی کند و مطمئن باشد که برگزاری چنین مراسمی خشم ملت را به همراه دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار