|
|
کدخبر: ۱۶۴۰۸۳

رئیس کمیسیون امور مالی فرانسه گفت: با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱ + ۵ امیدواریم با توافق نهایی شاهد رفع تحریم های ایران و تسریع در گسترش همکاری اقتصادی دو کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلیپ مارینی رئیس کمیسیون امور مالی فرانسه پیش از ظهر امروز چهارشنبه با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

مصباحی مقدم در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به پیشینه طولانی روابط ایران و فرانسه گفت: تلقی مثبت ملت ایران از فرانسه گنجینه با ارزشی برای توسعه و تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه طرفین است که نباید با اقدامات یکجانبه گرایانه یا اظهارات مداخله جویانه خدشه ای بر آن وارد ساخت.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش سطح مبادلات اقتصادی دو کشور در سایه تحریمهای یک جانبه آمریکا علیه کشورمان گفت: با توجه به فضای جدیدی که در بعد بین المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است اکنون باید با مساعی مشترک و استفاده از ظرفیت های عظیم دو کشور سعی در ارتقای روابط اقتصادی و تجاری فیمابین به سطحی قابل قبول و متناسب داشته باشیم.

مصباحی مقدم در ادامه این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با قدرتهای جهانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دکترین دفاعی خود سلاح های هسته ای و کشتار جمعی را مدافع خطر ندانسته اینکه این گونه سلاح ها را منشاء خطر می دانند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با قبول ان پی تی و پذیرش نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای ود حسن نیت خود را نشان داده است.

مصباحی مقدم فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحریم سلاح های هسته ای را به هیات پارلمانی فرانسوی گوشزد کرد و افزود: صراحت فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحریم تولید، نگهداری و استفاده از سلاح های کشتار جمعی به ممنوعیت تولید این سلاح ها جنبه دینی داده است.

فیلیپ مارینی رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: سفر هیات فرانسوی با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت های اقتصادی ایران بوده و آن را آغازی برای گسترش روابط دوجانبه دو کشور می دانیم.

فیلیپ مارینی گفت: با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱ + ۵ امیدواریم با توافق نهایی شاهد رفع تحریم های ایران و تسریع در گسترش همکاری اقتصادی دو کشور باشیم.

رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه در پایان این دیدار در خصوص امور بانکی، بورس، بودجه و فعالیت اقتصادی تحت نظارت مجلس شورای اسلامی با همتای خود رایزنی و گفتگو کرد.

لازم به ذکر است یوناتن بت کلیا و عیسی امامی نیز در این دیدار حضور داشتند که نظرات خود را در مورد چشم انداز روابط اقتصادی دو کشور جداگانه بیان کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار