|
|
کدخبر: ۱۶۴۱۶۳

در دیدار بروجردی با وزیرخارجه کره جنوبی مطرح شد؛

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران آمادگی دارد به بهبود روابط دو کره که در دهه های گذشته به دلیل بحران تیره شده است، کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور خارجه کره جنوبی، گفت: ایران آمادگی دارد به بهبود روابط دو کره که در دهه های گذشته به دلیل بحران تیره شده است، کمک کند.

وی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تسلیت وزیر امور خارجه کشورمان به وزیر امور خارجه کره جنوبی و مردم این کشور، افزود: مردم ایران و وزیر امور خارجه، به دلیل حادثه تلخ غرق شدن کشتی کره جنوبی که در اثر آن ده ها دانش آموز و شهروند کره ای کشته شدند، مراتب همدردی خود را اعلام می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، تأکید کرد: ایران در زمینه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، آماده همکاری و گسترش روابط دو جانبه با کشور کره جنوبی است.

بروجردی همچنین، تصریح کرد: نقش منفی آمریکا و گسترش تروریسم در منطقه با همدستی صهیونیست و همچنین تلاش این کشور در حوادث" کریمه " و اوکراین به اطلاع وزیر امور خارجه کره جنوبی رسید.

وی یادآور شد: تحولات منطقه ای به خصوص در کشورهای سوریه، عراق و افغانستان و مواضع جمهوری اسلام ایران در جهت به پایان رساندن مناقشات از جمله موضوعاتی بود که مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

همچنین، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: کره جنوبی آمادگی کامل در جهت همکاری و توسعه روابط با ایران را دارد.

هیئت پرلمانی ایران فردا با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی کره جنوبی دیدار می کند.

علاءالدین بروجردی در راس هیئت پارلمانی ایران به دعوت همتای کره ای خود و در پاسخ به سفر چند ماه پیش هیئت پارلمانی کره جنوبی در سفر سه روزه ای به سئول رفته است که کریمی قدوسی، شوهانی و سوری از اعضای هیئت پارلمانی ایران وی را در این سفر همراهی می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار