|
|
کدخبر: ۱۶۴۳۷۱

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور عنوان کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور گفت: یکی از اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور تبدیل شدن ایران به قدرت نخست منطقه است که برای تحقق این مهم در وهله نخست باید به نرخ رشد ۸ درصدی دست یابیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز قزوین، علی آقامحمدی در جلسه شورای اداری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و دارای عزم راسخ در پیشرفت الگوی اسلامی ایرانی و توسعه کشور نقش مهمی ایفا می کند.

وی افزود: در جهانی که مخاطرات، بی اطمینانی و بحران های مالی رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور تداوم پیشرفت میسر شده و آرمان های سند چشم انداز ۲۰ ساله تحقق می یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه جمعیت جهان روبه افزایش است، باید بدانیم که در یک محیط بسته حرکت نمی کنیم بلکه در محیطی قدم برمی داریم که ناآرامی روزبه روز بیشتر از گذشته می شود.

آقامحمدی ادامه داد: هدف کشور ایران این است که آرمان های انقلاب، اصول قانونی اساسی و اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور را محقق کند و برای تحقق این مهم همه باید تلاش کنند.

وی عنوان کرد: اقتصاد دانش بنیان و عدالت بنیان اقتصادی درون زا و برون گرا است و برای رسیدن به اهداف چشم انداز در وهله نخست باید متکی به خود باشیم و در محیط جهان حرکت کنیم تا بتوانیم با تحولات جهانی همگام باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور تصریح کرد: مقاوم سازی الگوی عملی متناسب با نیازهای کشور ما است اما منحصر به کشور ایران نیست.

آقامحمدی گفت: محکم سازی پایه های اقتصادی در شرایط تحریم و غیر از آن مصداق اقتصاد عدالت محور به شمار می رود که هدف آن رشد اقتصادی و پویایی اقتصاد کشور است.

وی بیان کرد: در اجلاس جهانی سال ۲۰۱۳ موضوع پایدارسازی و مقاوم سازی اقتصاد ملی مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی، افزود: مقاوم سازی اقتصاد ملی در مقابل تغییرات، مخاطرات، تهدیدهای داخلی و خارج برسر راه پیشرفت و دستیابی به اهداف چشم انداز کشور اقتصاد مقاومتی نامیده می شود.

آقامحمدی اضافه کرد: براساس این تعریف برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مخاطرات را شناسایی کرده و پس از آن اقتصاد را در برابر مخاطرات موجود تقویت کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد باید در برابر شوک هایی که به آن وارد می شود، تحمل داشته و پایداری کلی خود را در هیچ شرایطی از دست ندهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور عنوان کرد: اقتصاد برای پایدار بودن باید تعادل داشته و فرونپاشد تا بتواند دوباره رشد یابد که یک اقتصاد پراکنده و بدون شبکه نمی تواند چنین مقاومتی داشته باشد بنابراین یکی از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد ملی منسجم باشد.

آقامحمدی تصریح کرد: از سوی دیگر باید سیستم کلی و تعریف شده برای اقتصاد ملی وجود داشته باشد تا این اقتصاد قادر باشد در برابر تهدیدات و مخاطرات مقاومت لازم را داشته باشد.

وی گفت: در سطوح جهانی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد پایدار این است که هر یک از افراد در وهله نخست باید نسبت به عملکرد اقتصادی خود دقت داشته و از بدبینی نسبت به عملکرد دیگران خودداری کنند زیرا بدبینی نسبت به عملکرد دیگران از تقویت اقتصاد و پایدار شدن آن جلوگیری می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور با اشاره به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور در افق ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: چشم انداز ۲۰ ساله کشور اهدافی از قبیل توسعه یافتگی کامل جامعه ایران، برخورداری از دانشی پیشرفته، توانا در تولید علم و اقتصاد، امن، مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی، برخورداری از سلامت، رفاه و تأمین اجتماعی از جمله اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور است.

آقامحمدی افزود: فعال بودن، مسئولیت پذیر، ایثارگر و مؤمن بودن، دارای تعامل سازنده و مؤثر با جهان و دست یافتن به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه از دیگر اهدافی است که در سند چشم انداز ۲۰ ساله برای کشور ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه در این سند چشم انداز بیان شده که باید قدرت نخست منطقه باشیم، اضافه کرد: منطقه خاورمیانه و قفقاز از دوران های گذشته به طور طبیعی بهم وابسته بوده و باهم کشور بزرگ ایران را تشکیل می داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه این منطقه به یکدیگر وابسته است باید به صورت همزمان پیشرفت کند و برای این پیشرفت نیازمند یک رهبر و پیشرو است که می خواهیم کشور ایران نقش این پیشرو را داشته باشد.

آقامحمدی بیان کرد: کشورهای همسایه این منطقه که شامل کشورهای هند، چین و روسیه می شود، از جمله کشورهایی به شمار می روند که در آینده ای نه چندان دور در لیست قدرت های بزرگ جهان قرار می گیرند بنابراین باید با اتحاد با یکدیگر به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شویم.

وی در پایان یادآور شد: برای تحقق این مهم نیز باید از نرخ رشد ۸ درصدی برخوردار باشیم.

انتهای پیام / ۷۷۰۱۰ / ذ۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار