|
|
کدخبر: ۱۶۴۴۳۱

آقامحمدی در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه وزارت خارجه نباید تسلیم زورگویی های آمریکا درزمینه عدم صدور ویزا برای ابوطالبی شود، گفت: در صورت معرفی فرد دیگری به جای ابوطالبی عملا پذیرفته ایم که آمریکا کدخدای جهان است.

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه وزارت امور خارجه به هیچ وجه نباید در برابر خواسته آمریکایی ها مبنی بر معرفی فرد دیگری به جای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل کوتاه بیاید، گفت: آمریکا در عدم صدور ویزا به حمید ابوطالبی نشان داد جایگاه این سازمان را به سخره گرفته است.

وی افزود: سازمان ملل با اقدام اخیر آمریکا اساساً استقلالش زیر سوال رفته و بر افکار عمومی دنیا روشن شده است که این نهاد نقش داوری خود را از دست داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه خنثی بودن سازمان ملل انگی تاریخی بر پیشانی آقای بان کی مون دبیر کل این سازمان خواهد بود، گفت: آقای بان بارها نشان داده که او یک کارمند آمریکایی است تا اینکه حامی مستضعفین جهان باشد؛ دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به صورت جدی پیگیر این موضوع باشد و به غیر از آقای ابوطالبی فرد دیگری را انتخاب نکند چراکه در این صورت ما نیز عملا پذیرفته ایم که آمریکا کدخدای جهان است.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه زیر بار حرف زور هیچ ابرقدرتی نرفته است لذا در این موضوع هم وزارت خارجه باید مصرانه پیگیر باشد تا اینکه شخص ابوطالبی سفیر ایران در سازمان ملل باشد.

وی با بیان اینکه این اقدام آمریکا به معنای بی اهمیت نشان دادن مذاکرات هسته ای و همچنین توافق ژتو بوده است، اظهار داشت: اگر آمریکایی ها علاقه مند به حل و فصل مذاکرات هسته ای بودند، نباید در دادن ویزا به ابوطالبی سیاسی کاری می کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار