|
|
کدخبر: ۱۶۴۵۴۵

اختصاصی تسنیم

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به مردمان کویرنشین کشور گفت: فراکسیون توسعه و احیای کویر در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

علیرضا خسروی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم درسمناناظهار کرد: این فراکسیون با حضور نمایندگان شش استان کویر نشین کشور کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: نمایندگان استان های اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، قم و خراسان جنوبی اعضای فراکسیون توسعه و احیای کویر را تشکیل می دهند.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم کویر نشین کشور نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان کشور هستند بیان کرد: این فراکسیون با هدف همگرائی نمایندگان این استان ها در توسعه و احیای کویر ایران شکل گرفته است.

انتقال آب دریای خزر به کویر ایران؛ نخستین اولویت کاری

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش شدید بارش ها در کشور به ویژه استان های کویری آن بیان کرد: کمبود آب به عنوان مهمترین چالش حاضر در این مناطق در دستور کار فراکسیون توسعه و احیای کویر مجلس قرار دارد.

خسروی با اشاره به لزوم تأمین آب مورد نیاز استان های کویری کشور به صورت متعارف یا غیر متعارف تصریح کرد: موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران به عنوان نخستین اولویت کاری اعضای این فراکسیون مطرح است.

وی افزود: با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، ۱۳ استان کشور از مشکل کم آبی نجات پیدا می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار