|
|
کدخبر: ۱۶۴۵۹۰

تکرار / حجت الاسلام صفایی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تنها یگانی که نگذاشت کسانی که به ظاهر ایرانی بودند بخشی از ایران را جدا کنند، ارتشیان بودند که در راس آن ها شهید قرنی قرار داشت.

به گزارش گروه دفاعیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد محمدولی قرنی اظهار داشت: در سال ۵۷ با اینکه چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود، برخی روزنامه ها با ترور شخصیت شهید قرنی و بعد از ترور شخصیتی این شهید بزرگوار، منافقان کوردل گروهک فرقان با ترور فیزیکی ایشان چهره واقعی خود را به ملت ایران نشان دادند.

وی افزود: بعد از پیروز انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمودند " زمانی که ارتش آماده شد به من بگویید تا یک روز را به نام ارتش نام گذاری کنم " و با صدور حکمی ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کردند. در آن روز مردم برادران ارتشی را در آغوش گرفتند و فریاد زدند " ملت فدای ارتش " و ارتشیان در حین اجرای رژه فریاد زدند " ارتش فدای ملت ".

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خلق هایی در گوشه و کنار کشور با نام هایی مختلف ایجاد شد که معروف ترین آن ها خلق دموکرات کرد بود که بحثجدا شدن کردستان را از پیکره ایران مطرح کرد. تنها یگانی که نگذاشت کسانی که به ظاهر ایرانی بودند بخشی از ایران را جدا کنند، ارتشیان بودند که در راس آن ها شهید قرنی قرار داشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: شهید قرنی انسانی با ایمان و معتقد بود که در مقابل رژیم آمریکایی پهلوی ایستاد و حتی هدیه بسیار گزاف شاهنشاهی را نپذیرفت. نقشه رژیم شاه این بود که کردستان را به کمک خلق کُرد از کشور جدا کند اما لشکر ۲۴ ارومیه که موضوع را فهمیده بود به فرماندهی مرحوم ظهیر نژاد مانع این کار شد و این اقدام به دستور شهید قرنی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ترور نخبگان هسته ای ایران همچون شهیدان شهریاری و علی محمدی خاطرنشان کرد: این دانشمندان در ظاهر امر توسط جوانان ایرانی به شهادت رسیده اند اما پس از دستگیری، آن ها اعتراف می کنند که در اسرائیل آموزش دیده اند و با گرفتن ۱۰ هزار دلار این کار را قبول کرده اند.

حجت الاسلام صفایی به نام گذاری امریکا با عنوان شیطان بزرگ از سوی امام(ره) اشاره کرد و افزود: آمریکا که علی رغم اجرای نقشه های متعدد علیه ایران اسلامی نتوانسته به اهداف شوم خود برسد، به ترور دانشمندان و نخبگانی همچون قرنی روی آورد.

وی در خصوص چگونگی ترور شهید قرنی گفت: با گذشت چند روز از پیروزی انقلاب، منافقین کوردل از بی احتیاطی شاگرد نقاشی که در منزل ایشان مشغول به کار بود سوءاستفاده کرده و وارد منزل ایشان شده و این شهید بزرگوار را ترور کردند. آخرین جمله شهید قرنی این بود که " بالاخره امریکا من را کشت ".

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: پس از شهادت شهید قرنی مشخص شد که گروهک فرقان با اجرای سیاست امریکا و دستور مستقیم از اسرائیل این کار را انجام داده است. یک هفته بعد از شهادت شهید قرنی استاد مطهری را به شهادت رساندند، این به این معنی است که دشمن می خواست هم مرزبانان دینی و هم مرزبانان این آب و خاک را از بین ببرد.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: دشمنان اسلام می خواهند اتحاد بین شیعه و سنی را بر هم زنند و فیلم هایی از قبیل کشتار سربازان ارتش سوریه را انتشار می دهند، تا به اهداف خود برسند، اما تمامی عالمان سنی و شیعه که در راس همه آن ها مقام معظم رهبری هستند، متوجه این نقشه شوم دشمن شده اند و نمی گذارند کوچک ترین خدشه ای به اتحاد شیعه و سنی وارد شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار