|
|
کدخبر: ۱۶۴۷۲۹

گزارش تسنیم از دانشگاه ها در هفته ای که گذشت /

خبرگزاری تسنیم: در هفته گذشته حوزه آموزش عالی با اتفاقات وحوادثی روبرو بود که طی آن انتقاداتی به عملکرد وزارت علوم در حوزه های مختلف توسط دانشجویان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، هفته گذشته آموزش عالی کشور با اتفاقاتی روبرو بود که اعتراض دانشجویان و مدیران مسئول نشریات دانشگاهی به انتخاب سخنران افتتاحیه همایش نشریات دانشگاهی کشور و انتقاد برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائل فرهنگی دولت و آموزش عالی از جمله این اتفاقات بود.

اعلام نتایج اولیه آزمون دکترای ۹۳

در روز یکشنبه هفته گذشته نتایج اولیه آزمون دکترای نیمه متمرکز سال ۹۳ اعلام شد و ۴۹ هزار و ۳۵۰ نفر از پذیرفته شدگان در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند. این افراد در اواخر اردیبهشت ماه براساس اولویت های اعلامی به دانشگاه های مورد نظر معرفی می شوند.

راه اندازی بورس ایده با ۱۰ اختراع در آینده ای نزدیک

ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته ضمن تأکید بر عدم بازدهی برخی از روش های پژوهشی کنونی و توقف یافتن آنها، از راه اندازی بورس ایده با ۱۰ اختراع در آینده ای نزدیک خبر داد. معاون فرهنگی بنیاد علمی نخبگان نیز از عدم وجود تغییر در تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال جاری خبر داد.

ادامه عزل روسای دانشگاه ها از سوی فرجی دانا

ادامه تغییرات و عزل و نصب ها در سطح روسای دانشگاه ها از دیگر اخبار حوزه آموزش عالی در هفته گذشته بود که در این راستا سرپرستان جدید دانشگاه های بناب و گنبدکاووس معرفی شدند.

تصویب آئین نامه بورس مربیان، اعلام جزئیات طرح توسعه فناوری و بروزرسانی شبکه رادارهای پدافند هوایی کشور و پیشرفت ۷۰ درصدی بخش اول این طرح، تشکیل نخستین جلسه راهبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاهیان اروپا، تعیین مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی از دیگر اخبار حوزه دانشگاه در هفته گذشته بود.

برگزاری مراسم " روز زن " در دانشگاه آزاد با حضور میرزاده و فائزه هاشمی

در این هفته برخی از مراکز آموزش عالی با برگزاری برنامه هایی در راستای تجلیل از جایگاه زن از زنان فعال در این حوزه تقدیر کردند. برگزاری مراسمی در دانشگاه آزاد با حضور رئیس این دانشگاه و فائزه هاشمی رفسنجانی از جمله این برنامه ها بود.

مخبردزفولی: آغاز تدریس متون تحول یافته رشته های روانشناسی و علوم سیاسی از مهرماه

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت وگوی تفصیلی باخبرگزاری تسنیم، از تصویب تحولات صورت گرفته در رشته های روانشناسی و علوم سیاسی خبر داد و از آغاز تدریس متون تحول یافته در این دو رشته از مهرماه سال جاری خبر داد.

اعتراض مدیران مسئول نشریات دانشجویی به سخنرانی یک فعال فتنه

اعتراض مدیران مسئول نشریات دانشجویی به وزارت علوم مبنی بر دعوت از هادی خانیکی یکی از فعالان فتنه در مراسم افتتاحیه همایش نشریات دانشجویی از اتفاقات هفته گذشته در حوزه آموزش عالی بود که در این راستا نامه های اعتراضی ۴۰ و ۸۰ نشریه دانشجویی به فرجی دانا مبنی بر تغییر سخنران این مراسم منتشر شد.

واکنش معاون وزیر علوم به سخنرانی یک فتنه گر؛ مشکلی نیست

سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت وگو باخبرگزاری تسنیم،در این خصوص گفت: خانیکی استاد رسمی دانشگاه است و سخنرانی وی در این همایش مشکل خاصی ندارد.

پایان قرائت گزارش تفحص از دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس

پایان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دیگر اخبار هفته گذشته بود. قرار است این گزارش پس از جمع بندی نهایی به هیئت رئیسه مجلس برای ارائه در صحن ارائه شود.

انتقاد برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به اقدامات فرهنگی دولت

جلسه شورای عالی فرهنگی در هفته گذشته با انتقاداتی روبرو بود.

در این جلسه برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به مسائل فرهنگی و آموزش عالی به خصوص در نحوه تغییر روسای دانشگاه ها انتقاداتی را مطرح کردند که بررسی این مسائل به جلسه بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول شد.

اعضای شورا انتخاب روسای ۴ رئیس دانشگاه گیلان، ارومیه، جندی شاپور اهواز و علوم پزشکی مشهد را تأیید کردند.

یک انتصاب جدید در دانشگاه تهران

در این هفته امید سرپرست دانشگاه تهران دومین انتصاب خود را در دانشگاه تهران صورت داد و مدیر جدید حراست این دانشگاه را معرفی کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار