|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۱۵

محمدرضا عارف در نهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی:

محمدرضا عارف با بیان اینکه راهبرد اصلاح طلبان همکاری و همدلی با دولت تدبیر و امید است، گفت: متاسفانه در دولت خاتمی کمتر به شرایط کیفی و بقای سازمان ها مردمی توجه شد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اصفهان محمدرضا عارف در نهمین کنگره سازمان عدالت آزادی که پیش از ظهر امروز در هتل آسمان برگزار شده بود در جمع اصلاح طلبان اصفهان، گفت: امیدوارم عملکرد سازمان عدالت و آزادی الگویی برای فعالان سیاسی ما در سایر استان ها باشند و این پیام را به آنها القاء کند که می شود یک حزب سیاسی و قوی با مرکزیتی خارج از تهران داشت.

وی بیان داشت: برگزاری این کنگره در ماه های پس از خلق حماسه سیاسی فرصتی را برای تحلیل ابعاد این حماسه و چگونگی خلق این حماسه در آن شرایط بوجود آورده است.

عارف تصریح کرد: حضور و مشارکت بیش از ۷۳ درصد از مردم در خرداد ۹۲ یک حماسه بود.

وی عنوان کرد: نتیجه حاصل در انتخابات خرداد ۹۲ برای اصلاح طلبان یک سرمایه اجتماعی است، وظیفه امروز ما قطع به یقین در مرحله نخست حفظ این سرمایه اجتماعی و سپس در مرحله بعدی ارتقاء آن است.

عارف اظهار کرد: ما وظیفه خود می دانیم حداکثر توان خود را برای یاری به دولت تدبیر و امید مصرف کنیم، بحثهدفمندی یارانه ها یک پروژه ملی است. دولت در حال حاضر بشدت درگیر پرونده مذاکرات هسته ای است، چنانچه بخواهیم این عوامل محقق شود و دولت پیروز باشد، راهی جز همکاری با دولت نداریم.

وی اذعان داشت: راهبرد اصلاح طلبان همکاری و همدلی با دولت تدبیر و امید است، چنانچه بخواهیم مردم سالاری پاسخگوی مطالبات مردم باشد، راهی جز کارها و فعالیت های سازمان یافته همچون احزاب و سازمان ها نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نگاه کمی دولت اصلاحات به سازمان ها و انجمن های صنفی تصریح کرد: متاسفانه در آن دولت کمتر به شرایط کیفی و بقای این سازمان ها توجه شد.

وی خاطرنشان کرد: ادغام سازمان ها و انجمن های صنفی هرگز به صلاح نیست، تقویت و همکاری و شناسنامه دار شدن سازمان ها و احزاب باید در دستور کار باشد.

معاون اول دولت اصلاحات، گفت: همه باید در حفظ آرامش و توسعه امید دولت را کمک کنیم. اصرار ما حتی در دانشگاه ها و محافل علمی باید بر حفظ آرامش باشد.

وی تاکید کرد: باید به سمت احزاب ماندگار، پایا و شناسنامه دار برویم، یکی از شعارهای اصلی اصلاح طلبان قانون مداری است، رمز موفقیت همه ما شفاف سازی با مردم است. در غیر این صورت دچار دگانگی خواهیم شد.

عارف در پایان ضمن تاکید دوباره بر حضور جوانان در احزاب و سازمان ها و سپردن مسئولیت های کارهای بزرگ به آنان اظهار داشت: راهبرد اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس بالا بردن مشارکت مردم است.

انتهای پیام / ۶۳۰۳۰ / س

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار