|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۵۳

خاتمی در خطبه های نماز جمعه:

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: وقتی رئیس جمهور آمریکا دری وری می گوید، رئیس جمهور ما محکم به دهان او بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های نخست با اشاره به اینکه خداوند در قرآن ۱۶۳ بار با صفت علی خوانده شده است و او ریز و درشت اعمال انسان ها را می بیند و می داند، گفت: هر رفتاری که داشته باشیم خدا می بیند و حساب فردای ما با اوست.

وی افزود: جامعه دینی جامعه معنویت است که نور معنویت در جای جای چنین جامعه ای خود را نشان می دهد.

خاتمی با اشاره به اینکه جامعه نبوی با نماز عجین است، ادامه داد: از نگاه قرآن برترین جایگاه را نماز در زندگی یک مسلمان دارد نماز به معنای حضور خدا در زندگی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نماز به معنای حضور خدا در زندگی است، پیغمبر اکرم(ص) فرموده اند پرچم دین، نماز است، چهره دین با نماز نمایش داده می شود، غذای مناسب جان انسان نماز است، شالوده دین، نماز است، دین بی نماز، یک کالبد بی روح است. بنابراین باید حریم نماز را نگه داریم. مهم، خواندن و درست خواندن نماز است.

وی با اشاره به نقش نماز در عرصه حکومتی افزود: در حکومت دینی حاکم ابتدا به فکر معنویت زیرمجموعه خود است؛ مسئولان اگر می خواهند محیط کارشان سالم شود، فضای معنوی آنها را در این مسیر کمک می کند.

خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی عالم فرزانه حضرت آیت الله ملکوتی گفت: او پیرمردی بود که بعد از ۹۰ سال با کوله باری از اعمال صالح به دیدار خدا رفت، ملای به معنای دقیق کلمه بود یعنی در فقه، اصول و فلسفه، مجتهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به سالگرد آیت الله گلپایگانی بیان کرد: در دوره ۱۵ ساله تبعید امام(ره) و در دوره غربت انقلاب گاه تنها فریاد اعتراضی که در ایران برمی خواست، فریاد این فقیه مرجع بود، نظم و سامان امروزی حوزه مدیون این فقیه بزرگ است.

وی همچنین با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مداحان و زنان طی هفته گذشته گفت: این سخنان مشحون بود. امیدوارم مراکز مربوط به زنان و نیز مداحان این سخنان را عملی کنند.

خاتمی در ادامه خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس توضیح داد: ملتی که با خدا باشد، اینگونه مورد عنایت خدا قرار می گیرد.

امام جمعه موقت تهران با نفی خودبزرگ بینی تصریح کرد: فراعنه تاریخ خود را آقابالاسر همه می دانند، یک نمونه آن عملکرد دولت جبار آمریکا است، بینید در اوکراین چه می کنند؛ شما چه کاره اید که در امور اوکراین دخالت می کنید.

وی افزود: معاون آنها به اوکراین سفر می کند و فقط چند ساعت بعد از رفتنش مردم آنجا را به خاک و خون می کشند، ابر جنگ بر این منطقه سایه افکنده است؛ افغانستان، عراق و ایران صدها فرسخ با آمریکا فاصله دارند، اما این دولت از آن سوی دنیا در افغانستان و عراق دخالت کرده و علیه ایران اقدام می کند.

خاتمی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا دموکراتیک است و با بیش از ۹۸ درصد آراء مردم که پای صندوق های رای نظام مورد علاقه خود را تعیین کرده اند، انتخاب شده است، ادامه داد: دشمن آنی از توطئه علیه ملت باز نایستاده است، راز تسخیر لانه جاسوسی هم این بود زیرا دانشجویان دیدند تا زمانی که لانه جاسوسی در ایران باشد، انقلاب تثبیت نخواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دانشجویان ۴۴۴ روز گلوی آمریکا را فشردند، آفرین بر آنها. امام(ره) نیز هدایت کرد و این اقدام دانشجویان را انقلاب دوم نامید که اگر کشورهای انقلاب کرده همچون مصر نیز این تجربه ما را عملی می کردند، الان گرفتار چنین وضعی نبودند.

وی با بیان اینکه مسئولین آمریکایی به دنبال براندازی نظام بودند، افزود: اگر کاری نکردند، دلیلش این بود که نتوانستند ولی مدام زهر می ریزند، پس از توافقنامه ژنو قرار بود مثل بچه آدم عمل کنند، اما سه بار تحریم و ۱۵ بار ایران را تهدید نظامی کردند.

خاتمی با اشاره به اینکه ما قربانی تروریسم هستیم، گفت: اگر دنیا بخواهد یک دولت حامی تروریسم پیدا کند، در خط مقدم آن رژیم جنایتکار آمریکا است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مسئولان مذاکره کننده کشور وقتی با طرف آمریکایی مواجه می شوند، با این نگاه وارد مذاکره شوند که آمریکا دشمن کینه توز کشور است و هیچ اعتمادی به آنها نیست، تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور آمریکا دری وری می گوید، رئیس جمهور ما محکم به دهان او بزند.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاسی فضای مجازی هم باید هم آوردی کنید، خاطر نشان کرد: نکند منطق آقایان این باشد که جواب بدی را با خوبی می دهیم، این روش با خوبی ها است با دشمنانتان مثل آنها رفتار کنید و سنگ را از همان جایی که آمده، پرتاب کنید.

خاتمی گفت: در دهان آنها بزنید اینها قدرتی نیستند، مردم ما مسئولان شجاع، با قدرت و صلابت را از عمق جان دوست دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: کسانی در یک تفکر می دمند که اگر این مذاکرات شکست بخورد، نظام آسیب می بیند، نمی شود بدون آمریکا زندگی کرد و رابطه با آمریکا حلال مشکلات است، اما باید گفت اینها دروغ است زیرا نظام ما مقتدر، ایستاده و مردم هشت سال با همین دول استکباری که امروز در قالب ۱ + ۵ با ما می جنگند، جنگیده است.

وی با اشاره به اینکه شما همان ملتی هستید که مقاومت کردید و قطعا پیروز خواهید بود، گفت: این پیروزی مشروط بر مأنوس بودن با خدا، به استقبال فرصت های معنوی رفتن و در عرصه های مختلف خدامدارانه عمل کردن است.

خاتمی یادآور شد: برخی می گویند تا کی بگوییم مرگ بر آمریکا، تا دشمن هست، جهاد است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار