|
|
کدخبر: ۱۶۵۰۴۳

نوبخت:

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به تصمیم مردم درباره انصراف از یارانه احترام می گذارد، گفت: در بحثافزایش قیمت بنزین نیز قرار نیست فشاری بر مردم تحمیل کنیم و به یک باره بنزین گران شود و افزایش قیمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسایه ما نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و پروژه های پیرامون حرم در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه " آیا این امکان برای دولت هست که یارانه حمل و نقل را همانند یارانه نان به مردم بدهد " گفت: پرداخت این مبلغ ناچیز به همه مردم مشکلی را حل نمی کند و دولت از این موضوع استقبال نمی کند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم به جای اینکه پول را نقدی بدهیم که مانند قطراتی از دریاچه است و مشکلی را حل نمی کنداین مبلغ جمع شود و در اختیار برنامه های عمومی قرار بگیرد در این صورت می تواند به اجرای پروژهای از این دست کمک کند.
نوبخت تاکید کرد: برای کمک به این برنامه های عمومی بود که از مردم درخواست شد تا با انصراف از یارانه به فعالیت های زیر بنایی کمک کنند.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: از تجزیه بودجه حمل و نقل به اجزای کوچک و ناقابل استقبال نمی کنیم تا بتوانیم کارهای عمرانی از این دست را انجام دهیم.
چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توزیع منابع به بهداشت و درمان
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص تخصیص بودجه ای خاص به بخش بهداشت و درمان در پایتخت معنوی ایران با توجه به اینکه از هر سه نفر دریافت کننده خدمات درمانی در مشهد یک نفر زائر است گفت: چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توزیع منابع شد برای بخش بهداشت و درمان فقط ناشی از مبلغی که از هدفمندی یارانه ها به دست خو. اهد آمد.
وی در ادامه پاسخ به این سئوال گفت: همین تغییر قیمت در سوخت و برخی حامل های انرژی قرار شد؛ عمدتا در سه حوزه که از این مبلغ پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تولید و حمل و نقل و حوزه دیگر بهداشت و درمان و هزینه های بیمارستانی چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعلق بگیرد.
دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای امنیت غذایی دهک های کم در آمدتر جامعه
وی همچنین افزود: دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای امنیت غذایی دهک های پایین جامعه در نظر گرفته شده است.
نوبخت تاکید کرد: علاوه بر ۴۵ هزار تومان این مبلغ بودجه نیز برای تامین کالاهای اساسی و تامین امنیت غذایی اقشار کم درآمدتر تعلق خواهد گرفت.
وی توضیح داد: یعنی دولت آنچه از تغییر قیمت ها به دست می آورد را به مسائل عمومی کشور اختصاص می دهد، یعنی ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد از خرانه دولت کمک می کند.
نوبخت تاکید کرد: دولت به تصمیم مردم برای انصراف از یارانه احترام می گذارد
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت علاقمند بود پرداخت یارانه ها به سمت کارهای اجتماعی برود افزود: در هر حال دولت به تصمیم مردم احترام می گذارد.
نوبخت با تاکید بر اینکه دولت خادم مردم است ابراز امیدورای کرد تا در حوزه حمل و نقل بهداشت ودرمان و تولید کشور با انصراف از یارانه ها کمک شود.
وی همچنین در پایان تاکید کرد: در بحثافزایش قیمت بنزین نیز قرار نیست فشاری بر مردم تحمیل کنیم و به یک باره بنزین گران شود و افزایش قیمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسایه ما نیست.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال با کمک مردم افزایش نرخ تورم به زیر ۲۵ درصد برسد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار