|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۱۰

ستاری در نشست خبری مطرح کرد /

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از برنامه گسترده این معاونت با وزارت نفت برای بهینه سازی انرژی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری که امروز در این معاونت برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، گفت: برای برگزاری این نمایشگاه وزارت علوم همکاری خوبی را با معاونت علمی داشت و وزارت بهداشت نیز در این زمینه همکاری مناسبی را انجام داد.

*معافیت گمرکی و مالیاتی شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور، افزود: این شرکت ها یکی از بخش های حیاتی اقتصاد مقاومتی به شمار می روند و در دولت یازدهم به دنبال تقویت این شرکت ها هستیم. توانسته ایم به لحاظ مادی برای شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی را فراهم کنیم که مهمترین آن معافیت مالیاتی و گمرکی است که شرکت ها از امسال از این معافیت ها برخوردار می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه ما برای شرکت های دانش بنیان ایجاد بازار است، تاکید کرد: هدف ما گرفتن کل واردات داخل است و یکی از بازارهای داخل بازار تجهیزات آزمایشگاهی محسوب می شود.

ستاری ادامه داد: پیش بینی می کنیم در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران هزار میلیارد تومان توسط دانشگاه ها تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شود، ضمن اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری ۴۰ درصد تخفیف برای خریداران در نظر گرفته و برای شرکت های خصوصی برای نخستین بار بحثوام لیزینگ را در نظر گرفته ایم که آئین نامه آن هفته گذشته به تصویب رسید و در این نمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ما یکی از مصرف کنندگان و واردکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی هستیم، اظهار داشت: امسال بزرگ ترین دغدغه معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان است، ضمن اینکه ما برنامه گسترده ای را برای بهینه سازی انرژی با وزارت نفت نیز در دستور کار داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم بازارهای دولتی را تسخیر کنیم، میزان واردات کالاهای با تکنولوژی بالا را کاهش می دهیم. مجموع سرمایه گذاری دولت در این نمایشگاه حدود ۷۰ میلیارد تومان است و اولویت اول معاونت علمی ریاست جمهوری در سال جدید ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار