|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۴۵

جهانگیری در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس جمهور گفت: کمترین سناریوی مطرح برای قیمت بنزین را اجرا کرده ایم زیرا برای دولت پیشنهاداتی برای قیمت بنزین مطرح بود اما به علت شرایط اقتصادی کشور و رعایت وضعیت مردم کمترین قیمت بنزین را در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز شنبه در حاشیه همایش هفته سلامت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تلاش های وزیر بهداشت و همکاران وی و همچنین عزم دولت امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه می شود، اظهار داشت: دولت به توان مدیریت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تیمش اعتقاد دارد، وی و تیمش قادر است به برنامه هایی که اعلام شده عمل کند؛ البته دولت خود را متعهد می داند منابعی را که وعده آن را داده در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

وی افزود: در صورتی که منابع بودجه ۱۰۰ درصد هم وصول نشود، نظام سلامت همچنان در اولویت دولت قرار خواهد داشت و اعتباراتی را که مصوب کرده در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد.

معاون اول رئیس جمهور بر همین اساس خاطرنشان کرد: مردمی که امروز به مراکز درمانی مراجعه می کنند دیگر ناچار نیستند برای تهیه برخی وسایل و تجهیزات به بیرون از بیمارستان بروند و در واقع بیمارستان ها متعهد هستند هرآنچه را که بیمار بستری نیاز دارد در بیمارستان تأمین کنند.

به گفته جهانگیری، در برنامه توسعه آمده که در شهرها باید تنها ۱۰ درصد هزینه خدمات بستری از جیب بیمار پرداخت شود و این میزان برای روستائیان پنج درصد است که امیدوارم این اتفاق عملی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به ثبت نام تعداد زیادی از مردم در فاز دوم هدفمندی یارانه ها دولت می تواند به تعهدات خود در امر بهداشت پاسخ دهد، گفت: ما هیچ مشکلی به لطف خدا نداریم و برای همه مراحل مربوط به آن پیش بینی های لازم را کرده بودیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما کمترین سناریوی مطرح برای قیمت بنزین را اجرا کرده ایم زیرا برای دولت پیشنهاداتی برای قیمت بنزین، گازوئیل و سایر حامل های انرژی مطرح بود اما به علت شرایط اقتصادی کشور و رعایت وضعیت مردم کمترین قیمت بنزین را در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: دولت مصمم به کاهش تورم و از بین بردن مشکلات اقتصادی است و تصور ما این است که در سال ۹۳ به خوبی تورم را کاهش خواهیم داد و از وضعیت رکود خارج خواهیم شد و به وضعیت مناسب که رونق و شکوفایی را به اقتصاد کشور بازگرداند خواهیم رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار