|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۷۷

زین الدین در نشست خبری مطرح کرد /

خبرگزاری تسنیم: رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از اختصاص ۶۷ میلیارد تومان تخفیف برای خریداران این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، محمود شیخ زین الدین رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در نشست خبری که امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه معاون علمی ریاست جمهوری در برگزاری این نمایشگاه تلاش بسیاری داشته است، گفت: دانشگاه ها نیاز زیادی به تجهیزات آزمایشگاهی دارند و ظرفیت های زیادی نیز در داخل کشور در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اختصاص یارانه برای خریداران در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، گفت: مراکز علمی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم، دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت، مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی و پژوهش سراهای دانش آموزی تا ۴۰ درصد، دانشگاه های آزاد، جامع علمی کاربردی، پیام نور و جهاد دانشگاهی تا ۲۰ درصد و موسسات آموزشی و پژوهشی غیرانتفاعی، آزمایشگاه های خصوصی و کلیه خریداران بخش خصوصی از ۵۰ تا ۷۰ درصد با نرخ ۴ درصد و تنفس ۳ تا ۶ ماهه و بازپرداخت ۱۲ تا ۲۴ ماهه از این تخفیفات بهره مند می شوند.

رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، افزود: دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد که ۲۰۰ شرکت سازنده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ۴ هزار مدل محصول خود را در نمایشگاه عرضه می کنند که حمایت ریالی ۴۰ درصدی از خرید تجهیزات صورت خواهد گرفت.

شیخ زین الدین با بیان اینکه امسال حدود ۶۷ میلیارد تومان تخفیف برای خریداران در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بخش های نمایشگاه شامل تجهیزات و ماشین آلات مهندسی، پزشکی، الکترونیک، تجهیزات عمومی و مواد آزمایشگاهی و مکانیک، شیمی، متالوژی، عمران، نفت و پتروشیمی می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ شرکت برگزیده ای که در پایان نمایشگاه بهترین رکورد را داشته باشند برای افزایش صادرات و دریافت استاندارد تحت پوشش معاونت علمی قرار می گیرند.

رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در خصوص طرح های کلان ملی مربوط به تجهیزات پزشکی، گفت: کمتر از ۵ درصد عدم تعهد در طرح های کلان ملی صورت گرفته است.

شیخ زین الدین با بیان اینکه ۲۵ درصد محصولات این نمایشگاه نیاز کشور را برطرف می کند، خاطرنشان کرد: از این به بعد بحثاصلی نمایشگاه افزایش کیفیت خواهد بود و برنامه جدی ما حمایت از شرکت های دانش بنیان برای صادرات است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار