|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۸۰

آیت الله خاتمی:

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت الله ملکوتی میوه شیرین دو حوزه علمیه قم و نجف بود گفت: ایشان ولایت فقیه را از عمق جان باور داشت.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر آیت الله ملکوتی در قم در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت وفات آن عالم بزرگوار اظهار کرد: آیت الله ملکوتی در فقه، اصول و فلسفه مجتهد و از شاگردان برجسته علامه طباطبایی بود.

وی بیان کرد: آیت الله ملکوتی میوه شیرین دو حوزه علمیه قم و نجف بود و در حوزه علمیه قم از محضر آیت الله بروجردی و امام(ره) و در نجف از محضر بزرگان این شهر بهره برده بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیت الله ملکوتی در بعد علمی و در بعد عملی از پیشگامان مبارزه بود تصریح کرد: وی در زمانی که امضاء بیانیه علیه شاه دل شیر می خواست نخستین کسی بود که بیانیه خلع شاه از حکومت را امضاء کرد و پای ثابت همه بیانیه های جامعه مدرسین در قبل از انقلاب بود.

وی عنوان کرد: آیت الله ملکوتی از اخلاص بسیار بالایی برخوردار بود و بعد از شهادت آیت الله شهید مدنی و آیت الله شهید قاضی، امام(ره) از وی خواست که امام جمعه تبریز شوند و ایشان نیز ایثار کرد و این امر را پذیرفت.

خاتمی بیان کرد: آیت الله ملکوتی در مصاحبه خود بیان کرد که وقتی وارد تبریز شدم گفتم که من مسلم و نائب امام هستم.

وی مطرح کرد: آیت الله ملکوتی ولایت فقیه را از عمق جان باور داشت و فرزند وی به بنده بیان کرد که آیت الله ملکوتی مصمم بود که بحثولایت فقیه را مطرح کند.

انتهای پیام / ۲۲۵۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار