|
|
کدخبر: ۱۶۵۴۷۱

اجمالی / دقایقی پیش در دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح شد

دقایقی پیش مناظره سعید لیلاز به عنوان موافق سیاست های دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها با عبدالرضا داوری منتقد سیاست های دولت در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اصفهان، دقایقی پیش مناظره سعید لیلاز استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی و عبدالرضا داوری معاون سابق خبر خبرگزاری ایرنا پیرامون هدفمندی یارانه ها که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار فتوحی برگزار شد.

لیلاز بیان داشت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها هرگز تورم ایجاد نمی کند فقط جلوی ریخت و پاش ها و هرج ومرج های اقتصادی را می گیرد و این خود انگیزه نخست دولت برای اجرای فاز دوم است.

وی در ادامه گفت: انگیزه دومی که دولت را منجر به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها می کند رکورد اقتصادی وحشتناک در کشور است، چرا که تولید ناخالص ملی کشور حدود ۱۰ درصد کمتر از ۲ سال گذشته است.

وی تصریح کرد: احیای سرمایه گذاری و افزایش رشد اقتصادی توسط دولت راهکاری از سوی دولتمردان است که برای جبران رکود اقتصادی مدنظر قرار داده اند.

لیلاز در ادامه با اشاره به انگیزه سوم و چهارم دولت در زمینه های زیست محیطی و تدبیری گفت: من در هنگام اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها توسط محمود احمدی نژاد از مدافعان اجرا بودم.

وی افزود: متأسفانه عده ای امروز خورشید تابان حقیقت را انکار می کنند و می گویند شب است من هنوز نمی دانم که چطور می شود که هر دولتی روی کار می آید دولت های قبلی را به طور کامل نقض و با سیاست های آن مخالفت می کند.

در ادامه مناظره عبدالرضا داوری که به عنوان منتقد سیاست های دولت یازدهم در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها حضور پیدا کرده بود، گفت: برخلاف آنچه مکرراً عنوان می شود ما در حال اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیستیم.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم در حال اجرای فاز دوم حذف یارانه ها است، فاز اول سیاست حذف یارانه ها در دولت سازندگی ایجاد شده و اکنون فاز دوم که در ادامه سیاست های تعدیلی قیمت ها است در دولت تدبیر و امید در حال رقم خوردن است.

داوری عنوان کرد: دلیل این ادعای من این است که هدفمندی یارانه ها یک هدف مشخصی دارد، هدفمندی یارانه ها یعنی اصلاح قیمت ها و سپس مصرف درآمد ناشی از اصلاح قیمت ها در بخش عمومی است.

وی اذعان داشت: ولی در حال حاضر اصلاح قیمت ها توسط دولت ها صورت می گیرد ولی درآمد حاصل از این اصلاح در بخش عمرانی و بهداشتی مصرف می شود و این خود حذف یارانه است. ما در حال حاضر مداوم شاهد سیاست های زیکزاکی از سوی دولت یازدهم هستیم.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می شود.

انتهای پیام / ۶۳۰۳۰ / ح

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار