|
|
کدخبر: ۱۶۵۵۹۹

باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۷۰ کشور دنیا به دنبال تغییر نظام حاکم در سوریه هستند و ما علی رغم نقدها و توسعه ها معتقدیم که به هیچ وجه حکومت نباید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در جلسه ماهانه این جامعه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: قاعدتاً باید اقتصاد مقاومتی به صورت جدی در دستور کار همه نهادهای تصمیم گیر یعنی اجرایی، مقننه و قضایی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی قبل از سال ۹۳ نهایی و توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و در همان زمان نیز مقام معظم رهبری در دو جلسه با شرکت رؤسای قوا و مسئولان رده بالای سه قوه که از معاونان و رؤسای کمیسیون ها تشکیل می شد، مفصلاً موضوع را تفهیم کردند که مقوله اقتصاد مقاومتی چگونه دنبال شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: به نظر می رسد که امروز تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات کشور تمسک به همین سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد و امیدواریم این سیاست ها به سرنوشت ابلاغیه های قبلی دچار نشود.

باهنر تأکید کرد: در طول ۵ الی ۶ سال گذشته مقام معظم رهبری محور نام گذاری های سال را عموماً اقتصادی عنوان فرموده اند و بنده نیز بر این باورم که اقتصاد مقاومتی افشرده همه آن نام گذاری های ۶ سال گذشته است. بنابراین باید در این خصوص اندیشه ای جدی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ظرف ۳۵ سال گذشته که استقرار آن می گذرد در بُعد سیاسی و اجتماعی یک الگوی کاملاً نو، جدید، کارآمد برای جهانیان است و مردم سالاری دینی قاعدتاً برآمده از جمهوری اسلامی از جمله این الگوها است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه تا قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی مستکبران، حکومت دینی و کآرآمد را به سخره می گرفتند، گفت: موج مردم سالاری دینی امروز پس از مدت ها در کشورهای دیگر ایجاد شده است که می توان به جریان بیداری اسلامی اشاره کرد اگرچه الآن این جریان دارای مشکلاتی است و مقام معظم رهبری نیز این مشکلات را پیش بینی می کردند. در هر حال مردم سالاری دینی یک الگوی معتدل و مناسب برای جهانیان است.

باهنر معتقد است که جمهوری اسلامی در بُعد نظامی نیز به یک الگو برای جهانیان تبدیل شده است و این الگو بر جریان دفاع مقدس بیش از پیش بر جهانیان اثبات شد چرا که جمهوری اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی با بسیاری از قدرت های جهانی در حال پیکار بود و تنها با توکل به خداوند توانست به پیروزی برسد.

وی تأکید کرد: در طول ۳۵ سال گذشته گرچه برخی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی شل و سفت شده است اما حقیقتاً ما در بُعد نظامی مورد تحریم جدی قدرت ها بودیم اما امروز بیشترین پیشرفت را در همین زمینه داریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ایران اسلامی امروز از لحاظ آموزش نظامی و سخت افزاری و نرم افزاری این حرفه بسیار پیشرفت داشته است، تأکید کرد: با نیم نگاهی به حزب الله لبنان و غزه طراوت اقتدار نسیم جمهوری اسلامی ایران را می توان لمس کرد.

باهنر با بیان اینکه در سوریه امروز جنگ تمام عیار وجود دارد، گفت: ۷۰ کشور دنیا به دنبال تغییر نظام حاکم در سوریه هستند و ما علی رغم نقدها و توصیه هایی که به نظام حاکم در سوریه داریم معتقدیم که به هیچ وجه حکومت نباید تغییر کند و باید سیستم عادی انتخابات برگزار شود.

وی اضافه کرد: امروز در قضیه سوریه تقریباً دست ها یکی پس از دیگری بالا می روند به گونه ای که بشاراسد برگزاری انتخابات را اعلام کرده و آنان به این نتیجه رسیده اند که این انتخابات به ضررشان خواهد بود و حتی ما شنیده ایم که آنان گفته اند ما حاضریم به کمک سوریه دو سال دیگر ادامه پیدا کند و این انتخابات برگزار نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس به پیشرفت های ایران در حوزه های فناوری و تکنولوژی اشاره و بیان کرد: در حالیکه ما را سوپر تحریم کرده بودند ما بیشترین پیشرفت ها را در همین زمینه و بخصوص مسائل هسته ای داشتیم و هم اینک دارای حرف، ایده و عملکردی نو برای آیندگانمان هستیم.

باهنر با بیان اینکه ما توانسته ایم در کشور در بُعد رفاهی همچون آب، برق، دانشگاه و… شرایط خوبی را برای مردممان رقم بزنیم، گفت: متأسفانه در بُعد اقتصادی و اقتصاد کلان کشور نتوانسته ایم یک الگوی موفق باشیم و تجربه ای را به جهانیان ارائه بدهیم. بنابراین شاید یکی از دلایلی که رهبری بر مقوله اقتصاد تأکید مکرر دارند همین مسئله باشد.

وی ادامه داد: ما ناچاریم که قوا، سرمایه ها، امکانات، انگیزه ها و هوش های بالا و خوب ملت ایران متمرکز و مدیریت کنیم تا یک انقلاب اقتصادی راه بیاندازیم.

وی افزود: ما در مجلس کار را شروع کرده ایم و ریاست مجلس نیز مأموریت مدیریت کار با استفاده از پتانسیل های مجلس را برعهده بنده گذشته است و من نیز در روزهای گذشته یک گزارش مفصل در این خصوص دادم.

ادامه دارد…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار