|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۶۷

به بهانه شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس بر اثر توفان شن در سال ۱۳۵۹ شمسی

خبرگزاری تسنیم: این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏ خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شنها ساقط کردند، شنها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد. این باد مأمور خداست، این شنها همه مأمورند.

به بهانه شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس بر اثر توفان شن در سال ۱۳۵۹ شمسی

حضرت امام خمینی(ره):
تا ملت و دولت به تعهد خود در نصرت خالصانه به دین خدا و بندگان او و استقامت در حفظ کشور اسلامی پابرجا باشند، نصرت خدا ادامه دارد.

قدرت خدا؛ پشتوانه «قیام لله»
قیام «للَّه»، پشتوانه ‏اش قدرت خداست، پشتوانه ‏اش تفنگ نیست، پشتوانه ‏اش مسلسل نیست، پشتوانه ‏اش قدرت خداست. وقتی قدرت خدا در بین آمد، دیگر قدرتی در مقابل او نمی ‏تواند عرض اندام کند. لهذا این ملت که سرتاسر کشور فریاد می‏ کردند که ما اسلام را می ‏خواهیم و همه قیام کرده بودند برای این‏که کفر و نفاق و ظلم و امثال این‏ها را از بین ببرند و به جای آن عدل اسلامی باشد، جمهوری اسلامی باشد، این قیام «للَّه» بود.

شواهد لله بودن قیام ملت ایران‏
الف. نثار جان خود و عزیزان برای خدا
شواهد بر این‏که این قیام «للَّه» بود، این‏که مردم جان خودشان را در طَبَق اخلاص گذاشتند، جان جوانهایشان را با گشاده ‏رویی در طبق اخلاص گذاشتند و به میدان آمدند.
ب. غلبه بر دشمن به واسطه امداد غیبی‏
شاهد دیگر این‏که ما با(چه چیزی) غلبه کردیم بر این‏ها؟ ما چه داشتیم؟ آن‏ها همه ‏چیز داشتند، آن‏ها آمریکا داشتند، آن‏ها شوروی داشتند، آن‏ها همه ممالک اسلامی - الّا کمی را - داشتند و قدرت نظامی‏ شان قدرت مدرنی بود که می‏ گویند در این طرف شرق، همچو قدرتی نبوده است و ما هیچ نداشتیم، ما خدا را داشتیم. شما بدانید که اگر یک تأییدات غیبی نبود، در یک شب می ‏توانستند ایران را خراب کنند. شاه مخلوع هم گفته بود که اگر من بنا شد بروم، یک خرابه ‏ای می ‏گذارم و می‏ روم، لکن خدای تبارک و تعالی آن‏چنان رعبی، آن‏چنان ترسی در دل این‏ها انداخت که دیگر مجال این‏که یک خرابکاری بزرگی بکنند، پیدا نکردند. این برای این بود که یک نهضت اسلامی بود.(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۱۳۸ - ۱۳۹)

ماجرای طبس؛ تجلی امداد غیبی‏
این چه بود که این ملت ضعیف بدون تجهیز، بدون تدریب نظامی را بر این همه قدرتها غلبه داد؟ این جز همان است که در صدر اسلام هم یک عده قلیل را بر عده ‏های کثیر پیروز کرد و همچو رعبی در قلبها انداخت که نتوانستند در مقابل سی هزار جمعیت عرب - که هر چندتایشان یک شمشیر داشت و هر چندتایشان یک شتر داشت - مقاومت کنند،(در حالی که) آن‏ها هفتصد هزار جمعیت بودند؟ این جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟!(چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏ خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شنها ساقط کردند، شنها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد. این باد مأمور خداست، این شنها همه مأمورند.(صحیفه امام، ج ۱۲، ص ۳۷۹ - ۳۸۰)
آن حربه ‏ای که در دست ایران است، پیش آن‏ها نیست، آن‏ها آن حربه را نمی‏ شناسند. آن حربه ایمان است، حربه توحید است. آن‏ها تأییدات غیبی الهی را منکر هستند، این‏ها نمی ‏توانند چشمشان را باز کنند و ببینند که در هر گوشه از ایران یک امور خارق‏ العاده واقع می‏ شود که با دست عادی بشر نمی‏ تواند واقع بشود. آن‏ها در طبس آمدند و گمان کردند که می ‏توانند نیرو پیاده کنند و می ‏توانند بیایند و به بهانه خارج ‏کردن گروگان‏ها، ایران را قبضه کنند و خدای تبارک و تعالی شن‏ها و بادها را فرستاد و آن‏ها را شکست داد.(صحیفه امام، ج ۱۶، ص ۱۰۵)

شرط حفظ امدادهای غیبی‏
الف. خدمت خالصانه برای خدا
این دست غیبی همراه ما است و این ‏را حفظ بکنید. حفظ به این است که خدمت را خالص کنید برای خدای تبارک و تعالی‏. عقل اقتضا می ‏کند انسان(که دارد) زحمت می‏ کشد، این زحمت را برای خلق بکشد، همان زحمت را برای خالق هم بکشد، نتیجه‏ اش هم در دنیا همان است. شما در اینجا کار می ‏کنید، زحمت می ‏کشید، قصدتان هر چه هست، آن مقداری که باید به شما - مثلا - از حیثیات برسد، می ‏رسد، حالا عقل اقتضا می ‏کند که وقتی‏ که این‏طور است، چرا برای خدا نباشد. ما برای خدا هم کار بکنیم، هر مقصدی که داریم، بهتر به ما می ‏رسد، برای غیر خدا هم کار بکنیم، به ما می ‏رسد، لکن برای ما ضررهای معنوی دارد.(صحیفه امام، ج ۱۶، ص ۱۲۳ - ۱۲۴)
ب. استقامت‏
قوی باشید، برومند باشید و از هیاهوی دنیا، هیچ‏وقت به خودتان هراس راه ندهید. این مسائل در صدر اسلام هم بوده است. این هیاهوها و بساطی که مخالفین اسلام در صدر اسلام راه می ‏انداختند، در زمان خود پیغمبر اکرم(ص) و بعدها همیشه بوده است، لکن خداوند امر فرموده است که ما مستقیم باشیم، استقامت کنیم. اگر استقامت کنیم، مؤید به تأییدات الهی هستیم.(صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۴۴۱) تا ملت و دولت به تعهد خود در نصرت به دین خدا و به بندگان او پابرجا باشند، نصرت خدا ادامه دارد: «إن تَنصُروا اللَّه یَنصُرکُم و یُثَبِّت اقدَامَکُم».(صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۱۵۹)
ج. حفظ اسلام و کشور اسلامی‏
ما از خدا می‏ خواهیم که با آن جنود غیبیه که دارد و با آن ملائکة اللَّه، به ما کمک بفرماید و می ‏فرماید لکن شرط این است ما به عهد خود باقی باشیم؛ عهدی که با اسلام داریم؛ حفظ اسلام، حفظ کشور اسلامی، حفظ نوامیس اسلامی. ما باید این توجه را هیچ‏ وقت از خود بیرون نکنیم، از مغز خود بیرون نکنیم که ما بندگان خدا هستیم و در راه او و در سبیل او حرکت می ‏کنیم.(صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۴۰۳ - ۴۰۴)

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار