|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۸۸

خبرگزاری تسنیم: در بازرسی انجام‏ شده از دو اتاق بند ۳۵۰ تعداد زیادی سیم ‏کارت، تلفن همراه، ضبط صدا، رادیو، باتری، شارژر موبایل و… کشف شد. هم‏چنین در این بازرسی‏ ها، آلات قمار و ۷ بطری مشروب الکلی دست‏ ساز نیز کشف شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، بازرسی‏ های ماهانه یا هفتگی از زندان‏ها، یک رویه معمول در تمامی زندان‏های دنیا و یک رویه منطقی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی و در راستای سیاست‏های پیشگیرانه است. در ایران و به‏ خصوص زندان اوین، علی ‏رغم بسیاری از کشورها که آیین‏ نامه مشخصی برای این بازرسی ‏ها ندارد، از سال‏ها پیش؛ یک آیین ‏نامه مناسب تدوین شده است.

بازرسی ‏های ماهانه توسط مأمورین مشخص ‏شده زندان و با معیت ناظر زندانیان که توسط خود زندانیان انتخاب می ‏شود، صورت می ‏گیرد. در مورد اخیر نیز، مأمورین به همراه ناظر منتخب زندانیان و بعد از چک مبنی بر روشن و سالم‏بودن تمامی دوربین‏ های زندان شروع به انجام بازرسی کردند.

در جریان بازرسی اخیر زندان اوین نیز صرفاً افراد ۲ اتاق ممانعت کرده و قصد داشتند به‏ صورت حرفه‏ ای در روند بازرسی اختلال ایجاد کنند به ‏طوری‏ که هدف آن‏ها ایجاد درگیری بود که خوشبختانه با سعه ‏صدر مأمورین حاضر در بازرسی، این اقدام پیش ‏بینی ‏شده آن‏ها ناکام ماند.

این افراد از طریق تیزی ساخته‏ شده از اجزای تخت خواب‏ها بنا داشتند به مأمورین حمله کنند تا آن‏ها را وادار به واکنش کرده و اهداف خود را پیاده کنند اما این مسأله نیز ناکام ماند. این اتفاقات صرفاً در ۲ اتاق بوده و زندانیان این اتاق نیز از عناصر فتنه، نفاق و جواسیس محکوم‏ شده بودند.

در بازرسی انجام‏ شده از این دو اتاق، تعداد زیادی سیم ‏کارت، تلفن همراه، ضبط صدا، رادیو، باتری، شارژر موبایل و… کشف شد. با کشف و ضبط سیم‏کارت‏های تلفن همراه و پرینتی که از مکالمات آن‏ها گرفته شده، مشخص شد این سیم‏کارت‏ ها اصولاً برای ارتباط گیری خانواده‏ های زندانیان نبوده و عمدتاً به‏ منظور ارتباط با عوامل ضدانقلاب خارج از کشور، شبکه‏ های نفاق و از جمله بی بی سی فارسی بوده است.

هم‏چنین در این بازرسی‏ ها، آلات قمار و ۷ بطری مشروب الکلی دست‏ ساز نیز کشف شده است که نمایندگان اتاق‏هایی که این مشروبات در آن‏ها یافت شده، صورت‏جلسه آن ‏را امضا کرده ‏اند. این بطری‏ ها در اتاق‏هایی کشف شده است که میان زندانیان فتنه، تکفیری و نفاق مشترک بوده است.

رسانه ‏های بیگانه تبلیغ می‏ کنند که این بازرسی با ضرب و شتم همراه بوده است. در این‏ باره باید گفت، در جریان بازرسی از زندان اوین، کوچک‏ترین توهینی به هیچ‏کدام از زندانیان صورت نگرفته است هرچند برخی زندانیان ۲ اتاق مذکور قصد مجروح ‏کردن خود را داشتند و یک نفر از آنان نیز اقدام به شکستن شیشه اتاق کرد که در این ‏باره هم آسیب قابل توجه ی به وی وارد نشده است و خبرسازی صورت‏ گرفته به ‏ویژه توسط بی‏ بی‏ سی فارسی به‏ دلیل ضربه وسیعی بوده که به باند و شبکه خبرسازی جعلی داخل زندان وارد شده است.

علت تبلیغات رسانه‏ های بیگانه در موضوع بازرسی از بند ۳۵۰ اوین

۱ - اعطای روحیه وحمایت از جریان فتنه، نفاق و جاسوس‏های غرب که در زندان به‏ سر می ‏برند.
۲ - ایجاد بهانه ‏های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران.
۳ - بر هم زدن آرامش حاکم بر افکار عمومی ایران.
۴ - لاپوشانی کشف شبکه جاسوسی انگلیس در زندان اوین.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار