|
|
کدخبر: ۱۶۵۷۸۰

فرجی دانا در دیدار مدیرکل یونسکو:

خبرگزاری تسنیم: وزیر علوم در دیدار مدیرکل یونسکو گفت: یونسکو باید از اعمال تحریم هایی که سبب جلوگیری از دسترسی مردم به علوم و فناوری می شود جلوگیری کند و در این زمینه جدیت نشان دهد.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، رضا فرجی دانا وزیر علوم در دیدار با مدیرکل یونسکو با اشاره به اینکه ایران یکی از قدیمی ترین اعضای یونسکو از سال ۱۹۴۸ بوده است، گفت: اطمینان می دهیم که در گسترش و تعمیق روابط با یونسکو صادق و جدی هستیم.

وزیر علوم افزود: سرمایه ما در این زمینه، جوانان تحصیل کرده در آموزش عالی و به ویژه حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ایران است.

فرجی دانا با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان را در ایران زنان تشکیل می دهند، گفت: این آمار مایه افتخار و غرور ایران است، زیرا مشارکت زنان باعثارتقای جامعه در ایران شده است.

وزیر علوم افزود: یونسکو در حوزه فعالیت خود در ایران بیشتر از جنبه میراثفرهنگی و تاریخی کشورمان آگاه است و نیاز است این سازمان بین المللی در زمینه علوم و فناوری و آموزش و پرورش که جزئی از ماموریت یونسکو است، با ایران همکاری داشته باشد.

فرجی دانا با اشاره به بخش هایی از سخنرانی خود در مجمع عمومی یونسکو، گفت: علم بدون مرز است و یونسکو باید در زمینه رفع سلطه برخی از اعضای آن سازمان در حوزه علوم و فناوری تلاش کند.

وزیر علوم افزود: یونسکو باید از اعمال تحریم هایی که سبب جلوگیری از دسترسی مردم به علوم و فناوری و آموزش و پرورش می شود جلوگیری کند و در این زمینه جدیت نشان دهد.

فرجی دانا با تشکر از فعالیت ها و خدمات جلالی به عنوان نماینده ایران در یونسکو، گفت: انتخاب و معرفی وی و پذیرش او توسط یونسکو نشان از صداقت و جدیت ایران در ارتقای روابط خود با یونسکو است.

در ادامه این دیدار خانم آیرینا بوکووا مدیرکل یونسکو ضمن تشکر از حمایت هایی که در زمینه ارتقای روابط ایران با یونسکو صورت می پذیرد، گفت: ایران و یونسکو می توانند در زمینه مدیریت آب، تغییرات آب و هوا و نوآوری با هم همکاری کنند.

وی تاکید کرد: من با این پیام آمده ام که فصل جدیدی در ارتقای روابط ایران و یونسکو بگشایم.

مدیرکل یونسکو عدالت و مساوات را چالش بزرگ یونسکو و سازمان ملل دانست و گفت: در سازمان علمی، فرهنگی وآموزشی یونسکو، هیچ فرهنگی بر فرهنگ دیگر برتری ندارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار