|
|
کدخبر: ۱۶۵۹۷۱

حبیبی در نشست حزب موتلفه:

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در درمورد سفر هئیت فرانسوی به تهران به همراه یک سناتور فرانسوی که مدافع منافقین است، گفت: دولت باید در پذیرش هیئت های اروپایی احتیاط کند.

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: نقشه راه دولت برای مدیریت جهادی در اقتصاد کشور چیست. دولت باید قانون هدفمندی یارانه ها را وفق تبصره ۲۱ قانون بودجه کل کشور در سال ۹۳ اجراکند.

وی افزود: قرار است در فاز دوم دولت به اقشار پر درآمد یارانه ندهد این متن قانون است، حال باید پرسید دولت چگونه می خواهد به مُرّ قانون عمل کند؟

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه سه سال است فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شده است اما هیچ یک از نهادهای نظارتی دیدگاه خود را در مورد این اجرا و کاستی های آن و نیز کاستی های قانون ارائه نداده اند، اظهارداشت: حداقل این انتظار وجود دارد که دیوان محاسبات وفق اصل ۵۵ قانون اساسی تفریغ اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به همراه نظر کارشناسی خود ارائه کند تا چراغ راه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها قرار گیرد.

حبیبی افزود: شکی نیست که انتظار دولت در مورد میزان انصراف مردم از دریافت یارانه ها برآورده نشد و این موضوع باید مورد تحلیل دقیق دولت مردان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دولت باید در اخذ مالیات حقه از ثروتمندان و بازپس گیری منابع عظیم بانکی کشور در دست عده ای معدود و جلوگیری از ریخت و پاش های دولتی طوری عمل کند که اعتماد مردم را جلب کند.

دبیرکل حزب موتلفه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن در کاخ سعدآباد به میزبانی همسر رئیس جمهور، گفت: برپایی جشن به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) امر ممدوحی است اما چرا در کاخ سعدآباد؟ چرا با هزینه های سنگین؟ اصولاً چرا کارهای حاشیه دار و حاشیه ساز؟

حبیبی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مسئولیت های دولت در این باره، تصریح کرد: ممکن است عده ای سودجو و فرصت طلب به بهانه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دست به گرانی در قیمت ها بزنند و بازار را آشفته کنند. دولت باید بر اساس یک نقشه راه در کنترل و نظارت بازار به طور جدی همت کند. این اولویت نخست کاری دولت است.

" هر گونه حاشیه سازی دولت را از این وظیفه مهم دور می کند. دولت طی ۹ ماه گذشته با کنترل نقدینگی در کنترل تورم توفیق نسبی داشته است و این قابل تقدیر است ".

**دولت باید در پذیرش هیئت های اروپایی احتیاط کند

وی در درمورد سفر هئیت فرانسوی به تهران به همراه یک سناتور فرانسوی که مدافع منافقین است، خاطرنشان کرد: پس از قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا و به رسمیت شناختن سران منافقین، دولت باید در پذیرش هیئت های اروپایی احتیاط کند. کسی که تریبون دار منافقین دراتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می کند چرا باید همراه هئیت فرانسوی به تهران بیاید. لازم است از سفرهای قبلی هئیت های اروپایی درس بگیریم و اجازه ندهیم خطاهای دیپلماتیک که در گذشته اتفاق افتاده تکرار شود.

دبیرکل حزب موتلفه افزود: وقتی آمریکا به سفیر قانونی ایران ویزا نمی دهد چرا به چنین شخصی اجازه ورود به ایران بدهیم؟

** ناخشنودی رژیم صهیونیستی نقطه قوت توافق حماس و فتح است

حبیبی همچنین درمورد توافق اخیر حماس و فتح، اظهار داشت: اینکه گروه های فلسطینی به سمت وحدت و هم گرایی بروند و در صف واحد علیه مطامع رژیم صهیونیستی بایستند امر مبارکی است. در گذشته چندین بار این اتفاق افتاد اما عوامل رژیم صهیونیستی با نفوذ در جریان فتح آن را به هم زدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ناخشنودی خود را از این توافق اعلام کرده است. این نقطه قوت توافق است. اما حماس و دیگر گروه های فلسطینی که وجود رژیم اشغالگر قدس را نامشروع می دانند و آن را به رسمیت نمی شناسند باید مراقبت کنند که پشت پرده، فریب های پنهانی نباشد.

دبیرکل حزب موتلفه در مورد تحولات اوکراین نیز، گفت: آمریکا و روسیه به سمت عمیق تر شدن بحران اوکراین پیش می روند. آمریکا منافع روس ها را در اوکراین هدف قرار داده است و تا سرحد درگیری مسلحانه به این امر اصرار دارد طبیعی است همین موجب عمیق تر شدن بحران می شود.

حبیبی افزود: دیگر از آن جامعه جهانی که اوباما در مقابله با ایران آن را به رخ ما می کشید چیزی نمانده است.

وی خطاب به تیم هسته ای ایران، تاکیدکرد: ما باید در درک زمان و شرایط تحریم دچار غفلت نشویم. دولت منافع ملی را با این درک در گفت وگوها پیش ببرد.

دبیرکل حزب موتلفه در پایان افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که در نوشتن پیش نویس توافق با آنکه اختلافات زیادی هنوز وجود دارد تعجیل کنیم. ما بارها گفته ایم که دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هرگونه توافقی در امور هسته ای جز با لحاظ کردن حق مسلم ما در این مورد خارج از اصول سیاست خارجی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار