|
|
کدخبر: ۱۶۶۰۶۷

بخشایش در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد /

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه اگر احزاب کنگره خود را برگزار نکنند غیر فعال خواهند شد و نیاز مجدد به مجوز دارند، گفت: از این رو انتظار داریم حزب کارگزاران کنگره و یا مجمع خود را برگزار کند.

احمد بخشایش عضو کمیسیون ماده ده احزاب در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، درباره عدم برگزاری کنگره از سوی حزب کارگزاران سازندگی، گفت: احزاب در ایران اگر در وقت مقرر کنگره برگزار نکنند، غیرفعال می شوند و برای فعالیت مجدد باید مجوز بگیرند ولی ما در این زمینه از باب تساهل و تسامح نگاه می کنیم. ضمن اینکه برخی از احزاب هم فعالیت حزبی خود را انجام نمی دهند و در زمان انتخابات کرکره ها را بالا می کشند.

وی افزود: از میان ۲۳۸ حزب، بیشتر آن ها کنگره و مجمع عمومی برگزار می کنند و نماینده وزارت کشور هم دعوت می شود اما برخی از احزاب هم کنگره های خود را برگزار نمی کنند.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، حزب کارگزاران را محصول دوره هاشمی رفسنجانی دانست و با بیان اینکه وقتی هاشمی رئیس جمهور، این حزب زاییده شد، اظهار داشت: از این رو وقتی هاشمی رفسنجانی افول کرد، حزب کارگزاران هم افول کرد.

بخشایش درباره اینکه " آیا کمیسیون ماده ده احزاب پیرامون عدم برگزاری کنگره از سوی حزب کارگزاران به این حزب تذکری نخواهد داد "؟ خاطرنشان کرد: تا وقتی که مشکلی عارض نشود ورود پیدا نمی کنیم، مثلا وقتی یکی از اعضا اعتراض و یا حزب دچار انشقاش شده باشد و یا حتی مسائل امنیتی پیش بیاید، ما ورود پیدا می کنیم، همچون بحثهایی که در سال ۸۸ بوجود آمد.

وی در ادامه درخصوص درخواست جبهه جانبازان انقلاب اسلامی برای مجوز از وزارت کشور و اینکه مجوز این تشکل چه زمانی از سوی کمیسیون ماده ده صادر خواهد شد؟ گفت: پروسه دو، سه ماه دارد به دلیل اینکه اول کارشناسان اساسنامه و مرامنامه ها را با قانون احزاب انطابق می دهند و سپس برای استعلام فرستاده می شود و وقتی پاسخ استعلام ها فرستاده شد در صحن کمیسیون مطرح می شود از این رو پروسه دو، سه ماه را می طلبد. این پروسه نه تنها برای جبهه جانبازان بلکه برای همه احزاب دیگر سپری خواهد شد.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره اینکه اعضای هئیت موسس جبهه جانبازان برخی از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس هستند بنابراین آیا با حضور آن ها پروسه اخذ مجوز طولانی خواهد شد؟ اظهار داشت: فرقی نمی کند، البته وقتی پرونده تشکلی برای بررسی به کمیسیون بیاید اگر ما اعضای هئیت موسس را بشناسیم و آن ها هم افرادی باشند که کار سیاسی و تشکیلاتی کرده باشند راحت تر از کمیسیون مجوز خواهند گرفت تا افرای که هیچ شناختی از آنان نداریم.

بخشایش همچنین با بیان اینکه بعضی ها حزب بازی می کنند، گفت: برخی عضو حزبی هستند و با این حال در حزب دیگر هم وارد می شوند و این اصلا خوب نیست و به عنوان آفت احزاب شناخته می شود، مثل روزنامه های زنجیره ای احزاب زنجیره ای درست می کنند.

وی افزود: در این زمینه قانون سکوت دارد اما عرف می گوید اگر فردی در حزبی فعالیت می کند باید به فعالیت خود ادامه دهد مگر اینکه در آن حزب اختلاف پیدا کند و در این صورت باید نامه انصراف خود را بیاورد تا در حزب دیگری وارد شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار