|
|
کدخبر: ۱۶۶۰۶۹

حبیبی در نشست شورای مرکزی حزب موتلفه:

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه با وجود اختلافات زیاد میان ایران و آمریکا نباید در نوشتن پیش نویس توافق نامه تعجیل کنیم، گفت: ما بارها گفته ایم که دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هرگونه توافقی در امور هسته ای جز با لحاظ کردن حق مسلم ما در این مورد خارج از اصول سیاست خارجی ما است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوعش با بیان اینکه دولت باید قانون هدفمندی یارانه ها را طبق تبصره ۲۱ قانون بودجه کل کشور در سال ۹۳ اجرا کند، اظهار داشت: دولت در فاز دوم قرار است به اقشار پر درآمد یارانه ندهد این در متن قانون آمده حال باید پرسید دولت چگونه می خواهد به مُرّ قانون عمل کند؟

حبیبی با انتقاد از دستگاه هایی که در طول سه سال اجرایی شدن فاز اول یارانه ها هیچ دیدگاهی در مورد کاستی های این طرح نداده اند، گفت: حداقل این انتظار وجود دارد که دیوان محاسبات وفق اصل ۵۵ قانون اساسی تفریغ اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به همراه نظر کارشناسی خود ارائه دهد تا چراغ راهی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها قرار گیرد.

وی افزود: شکی نیست که انتظار دولت در مورد میزان انصراف مردم از دریافت یارانه ها برآورده نشد و این موضوع باید مورد تحلیل دقیق دولتمردان قرار گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: دولت باید در اخذ مالیات حقه از ثروتمندان و باز پس گیری منابع عظیم بانکی کشور از دست عده ای معدود و جلوگیری از ریخت و پاش های دولتی طوری عمل کند که اعتماد مردم را جلب نماید.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن در کاخ سعدآباد به میزبانی همسر رئیس جمهور گفت: برپایی جشن به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) امر ممدوحی است اما چرا در کاخ سعدآباد؟ چرا با هزینه های سنگین؟ اصولاً چرا کارهای حاشیه دار و حاشیه ساز؟

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مسئولیت های دولت دراین باره تصریح کرد: ممکن است عده ای سودجو و فرصت طلب به بهانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها دست به گرانی در قیمت ها بزنند و بازار را آشفته کنند دولت باید بر اساس یک نقشه راه در کنترل و نظارت بازار به طور جدی همت کند این اولویت نخست کاری دولت است، البته هرگونه حاشیه سازی از سوی دولت او را از این وظیفه مهم دور می کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: دولت طی ۹ ماه گذشته با کنترل نقدینگی در کنترل تورم توفیق نسبی داشته است و این قابل تقدیر است.

حبیبی درمورد سفر هیات فرانسوی به تهران به همراه یک سناتور فرانسوی که مدافع منافقین است، خاطرنشان کرد: پس از قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا و به رسمیت شناختن سران منافقین، دولت باید در پذیرش هیات های اروپایی احتیاط کند، کسی که تریبون دار منافقین در اتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می کند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید. لازم است از سفرهای قبلی هیات های اروپایی درس بگیریم و اجازه ندهیم خطاهای دیپلماتیکی که در گذشته اتفاق افتاده است تکرار شود.

وی افزود: وقتی آمریکا به سفیر قانونی ایران ویزا نمی دهد چرا به چنین شخصی اجازه ورود به ایران بدهیم؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درمورد توافق اخیر حماس و فتح نیز اظهار داشت: اینکه گروه های فلسطینی به سمت وحدت و همگرایی بروند و در صف واحد علیه مطامع رژیم صهیونیستی بایستند امر مبارکی است. در گذشته چندین بار این اتفاق افتاد اما عوامل رژیم صهیونیستی با نفوذ در جریان فتح آن را به هم زدند.

حبیبی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ناخشنودی خود را از این توافق اعلام کرده است. این نقطه، قوت توافق است. اما حماس و دیگر گروه های فلسطینی که وجود رژیم اشغالگر قدس را نامشروع می دانند و آن را به رسمیت نمی شناسند باید مراقبت کنند که پشت پرده، فریب های پنهانی نباشد.

وی در مورد تحولات اوکراین نیز گفت: آمریکا و روسیه به سمت عمیق تر شدن بحران اوکراین پیش می روند. آمریکا منافع روس ها را در اوکراین هدف قرار داده است و تا سرحد درگیری مسلحانه به این امر اصرار دارد طبیعی است همین موجب عمیق تر شدن بحران می شود، البته دیگر از آن جامعه جهانی که اوباما در مقابله با ایران آن را به رخ ما می کشید چیزی نمانده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خطاب به تیم هسته ای ایران بیان داشت: ما نباید در درک زمان و شرایط تحریم دچار غفلت شویم دولت نیز منافع ملی را با این درک در گفت و گوها پیش ببرد هیچ دلیلی وجود ندارد که در نوشتن پیش نویس توافق با آنکه اختلافات زیادی هنوز وجود دارد تعجیل کنیم ما بارها گفته ایم که دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هرگونه توافقی در امور هسته ای جز با لحاظ کردن حق مسلم ما در این مورد خارج از اصول سیاست خارجی ما است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار