|
|
کدخبر: ۱۶۶۱۲۲

ظریف در پاسخ به مهر:

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به برنامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: از نظر ما تنها راه حل بحران سوریه، راه حل سیاسی است و هیچ کس نباید بر اساس توهم مردم سوریه را به وضعی که امروز بخاطر توهمات دچار آن شده اند، دچار کند و این تغییرات را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست خبری مشترک محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه اتریش، خبرنگار مهر پرسید در رابطه با آینده سوریه تحولات جدیدی شکل گرفته، از طرف دیگر دولت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طراحی کرده و از طرف دیگر بحثادامه فعالیت دولت کنونی و تعویق برگزاری انتخابات مطرح است. پیش بینی شما از آینده سوریه و انتخابات این کشور چیست؟ و آیا تروریست ها و کشورهای مرتجع منطقه اجازه اجرای روند دموکراتیک در سوریه را خواهند داد؟، که ظریف در پاسخ به این سوال گفت: همانطور که بارها اعلام کرده ایم از نظر ما تنها راه حل بحران سوریه، راه حل سیاسی است و هیچ کس نباید بر اساس توهم، مردم سوریه را به وضعی که امروز بخاطر توهمات دچار آن شده اند، دچار کند و این تغییرات را ایجاد کند.

وی افزود: تنها راه حل بحران سوریه، سوری - سوری است و همه کشورهای خارجی باید به این روند کمک کنند. جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی داشته است تا به پایان جنگ در سوریه کمک کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه همه مردم سوریه باید همکاری کنند و آینده را برای سوریه رقم بزنند، بیان کرد: آینده ای که جایی برای افراط گرایی و کشتار در آن نباشد.

ظریف گفت: انتخابات سوریه می تواند در این روند نقش بسیار خوبی داشته باشد، ما هنوز اعتقاد داریم که زمان برای اینکه گروه ها بتوانند از این انتخابات بهترین استفاده را داشته باشند وجود دارد و اینکه آن ها بتوانند از همه شرایط برای اینکه یک راه حل صلح آمیز در سوریه اجرا شود فراهم است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار